Els mestres fem d’aprenents

El passat dilluns 16 de novembre vam poder gaudir d’una xerrada molt interessant sobre AVALUACIÓ, a càrrec de la mestra Elena Guillén, cap d’estudis a l’escola de referència Octavio Paz de Barcelona.

Des de fa uns anys a l’escola estem vivint un procés de transformació pedagògica amb l’objectiu d’ajudar als infants a esdevenir futurs ciutadans lliures, compromesos i  preparats per participar d’un entorn canviant i incert. Aquesta transformació es tradueix en metodologies globalitzades com els tallers i els projectes.  És molt important que aquesta nova mirada vagi acompanyada d’un procés d’avaluació que posi  el focus en l’infant i en les seves capacitats.

I per orientar-nos en la revisió que fem de l’avaluació a la nostra escola, la sessió de l’Elena va resultar molt enriquidora. Ens va fer reflexionar sobre el procés d’avaluació com un procés CONTINUAT, GLOBAL, HOLÍSTIC, POLIÈDRIC i sobretot CENTRAT EN L’INFANT.  A més a més, ens va  mostrar moltes eines i instruments de registre de les evidències del dia a dia dels infants a l’escola (diaris, quaderns de bitàcola, etc.), així com també eines de seguiment i observació per al professorat (graelles, rúbriques, etc.)

MOLTES GRÀCIES ELENA!