La música pot canviar al món perquè pot canviar a les persones!

El nostre titular és una gran frase formulada per Bono, el cantant de la mítica banda musical U2 que reflecteix la importància de la música en tots els àmbits de la nostra vida, i com no també en el de l’educació infantil i primària.

Els beneficis de la música en els infants són àmpliament reconeguts per la ciència, i és del tot innegable que influeix en el desenvolupament cerebral i que ajuda enormement a millorar les habilitats lingüístiques, cognitives i emocionals. EMOCIONALS! Sí, perquè a les classes d’educació musical, les emocions i els sentiments es treballen contínuament.

Ja des del moment que comença la classe, amb una pràctica de relaxació o meditació, els infants tenen l’oportunitat d’escoltar-se i calmar-se, tot activant la dopamina i la serotonina, les anomenades hormones del plaer.

La música fa que els nostres infants puguin: riure, plorar, espantar-se, alegrar-se, sorprendre’s, gaudir, imaginar, transportar-se a altres llocs, crear històries… en una paraula EMOCIONAR-SE!!!

Tots tenim una banda sonora, la banda sonora de la nostra vida! A qui no se li han ficat els pèls de punxa en sentir una música que l’ha transportat en el temps, que li ha recordat una persona, un moment, un instant de la nostra vida.

Els nostres infants tot just acaben de començar a teixir la banda sonora de la seva vida. Tots plegats, família i escola, hem d’ajudar-los a fer que aquesta banda sonora sigui la millor versió, perquè serà la música que els acompanyarà i que hauran d’anar completant al llarg de tota la seva vida. A les classes de música ja hem començat a crear la banda sonora per a cadascú de les vostres filles i fills. Ens ajudeu? Tots plegats els ajudarem a anar construint el seu futur!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *