8 de març Dia Internacional de la Dona

Bones famílies!

El 8 de març és el Dia Internacional de la Dona Treballadora i a l’escola no podíem passar per alt aquesta data. Hem organitzar diverses activitats per a tot l’alumnat de l’escola, per tal de conscienciar-los de la importància de la igualtat de gènere.

A I3, I4 i I5 hem parlat de la diversitat familiar qüestionant la dicotomia entre l’existència d’un model familiar predominant considerat com a normal versus altres models familiars alternatius o minoritaris. Amb aquest concepte es pretén anar més enllà visibilitzant la coexistència en la nostra societat de famílies de característiques i dimensions diferents considerant-les totes possibles i vàlides. També hem fet un taller titulat “Ni fades ni prínceps”.

A primària a través de l’activitat “I tu què faries?” hem fet l’anàlisi d’una història quotidiana reflexionant sobre la realitat dels personatges i extraient conclusions per tal de crear un debat (promoure la coresponsabilitat en l’entorn familiar i els comportaments basats en la igualtat de gènere, reflexionar sobre la possibilitat de canviar els comportaments i les situacions injustes o discriminatòries que es donen en diferents àmbits, la sobrecàrrega de les dones que treballen dins i fora de casa, els rols de gènere i com afecten la distribució de les tasques domèstiques i de cura, els temps de vida i els cicles vitals, els problemes per a la conciliació laboral i familiar i els rols de gènere i com afecten la situació laboral d’homes i dones). També cicle inicial ha fet el taller “Ni fades ni prínceps”.

Hem finalitzant el dia 8M mirant la biografia de la Frida Kahlo, pintant una ploma per crear un mural amb el lema “Peus, per a què els vull, si tinc ales per a volar” de la mateixa artista i fent-nos una foto tota l’escola amb el mural.

(Accedir a les fotos clicant al quadre lila “FOTOS”).