El dimarts 23 de maig, amb l’objectiu de despertar l’interès per la ciència i promoure l’experimentació científica, els alumnes del cicle mitjà i superior van organitzar una fira científica on es van presentar propostes creatives a diferents espais de l’escola.
Aquest projecte neix d’uns alumnes de cinquè que, motivats per tot el món científic, van dissenyar una jornada on la creativitat no tenia límits i on l’alumnat de l’escola podia gaudir de les seves mostres.
Durant tot el dia, els nostres alumnes van visitar els diferents ambients i van poder observar de prop els experiments que els protagonistes del Cicle Mitjà i Superior proposaven. A més, les famílies dels alumnes participants, van entrar al recinte durant tota la jornada i van poder compartir l’experiència amb els seus fills/es.
La I FIRA CIENTÍFICA BIP ja és tota una realitat i un èxit! Esperem que en pròximes edicions tant alumnes com pares puguin participar d’aquesta iniciativa que ha inundat l’escola de ciència.
Us deixem el programa de la fira i algunes fotos de l’experiència.
AMBIENT | NOM PROJECTE | PARTICIPANTS | DESCRIPCIÓ |
REACCIONS QUÍMIQUES(LABORATORI) | “L’ou que salta” | Amine | Ou amb vinagre |
“Volcà” | Angie | Volcà en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant | |
“Font de Coca-Cola” | Alba, Marina i Sara | Raja com una font quan surt per l’orifici amb les canyetes. | |
“La fúria del volcà!” | Dani S, Erik Z, Lucía, Lavinia, Claudia, Ignasi | Volcà en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant | |
“Lámpara de lava” | Naiara, Joanna | Reacció química (aigua, oli, colorant) | |
“Torre de densitats” | Alba López | Recipient amb productes de diferents densitats. | |
“Volcà” | Iván Pérez | Volcà en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant | |
“Experiments a casa” | Yaiza, Jana, Judith, Aroa, Emma | Fluid no newtonià.
Font de color. Cromatografia. |
|
“El globus que s’infla sol” | Alba, Tania | Reacció química bicarbonat i vinagre. | |
+ CIÈNCIA
(BIBLIOTECA) |
“Globus amb pell de taronja” | Xavi | Globus que peta amb el contacte amb pell de taronja. |
“Jugant amb els colors” | Loana, Lydia, Darinka | Fer 3 calidoscopis | |
“Tren magnètic” | Maria L, Alba M | Tren que circula sense tocar les vies gràcies al magnetisme. | |
“Tren de levitació magnètica” | Álvaro, Ian, Teo, Raul | Tren que circula sense tocar les vies gràcies al magnetisme. | |
“Circuit de llimona” | Dídac | Circuit que fa encendre bombetes. | |
“Potato Clock” | Guillem, Marcos, Pol, Leo, Victor | Bateria simple amb dues patates creant electricitat que fan funcionar un rellotge. | |
“Apple Clock” | Maksim | Bateria simple amb dues pomes creant electricitat que fan funcionar un rellotge. | |
ELECTRICITAT
(GIMNÀS) |
“Motor homopolar” | Yoel González | Motor de corrent continua. |
“Màquina expenedora refrescs” | Dani C, Robinson, Adam | Circuit que s’obre i tanca per expendre un refresc. | |
“Tennis” | Lucas | Circuit elèctric. Maqueta | |
“Robot amb doble funció” | Gisela, Ainhoa, Maria C | Circuit elèctric. Robot amb llum. | |
“La ciutat” | Kelly, Abigail. MªÁngeles | Circuit elèctric. Maqueta. | |
“Camp de futbol de la llum” | Elias, Mario, Adam | Circuit elèctric. | |
“Il·luminació del Pop and Dream” | Álvaro | Circuit elèctric. Hotel | |
“Semàfor elèctric” | Dani V, Àlex R, Àlex L, Quim, Lluis, Paula | Circuit elèctric amb seqüència. |