Racons Educació Infantil

Els nens i les nenes d’Educació Infantil gaudeixen molt dels racons que fem a l’escola.

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa dissenyar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània activitats variades de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals l’alumnat pot accedir d’una forma oberta. Els infants poden dur a terme activitats autònomament, amb altres companys/es o amb la mestra.

Treballar per racons és potenciar autonomia, llibertat, responsabilitat, relació i aprenentatge entre iguals.

3 matins els nens i les nenes de les mateixes edats comparteixen el mateix espai per poder participar de diferents racons:

• Racó artístic.
  • Racó d’experimentació.
  • Racó matemàtic.
  • Racó de llengua i grafisme.
  • Racó de biblioteca.
  • Racó de joc simbòlic.
  • Racó de la calma.

Els infants regulen, amb ajuda de les mestres, els racons als quals participen i el temps que hi dediquen.

Si cliqueu a la imatge, podeu accedir a algunes fotografies d’aquests moments.