Els nens i les nenes d’Educació Infantil gaudeixen molt dels racons que fem a l’escola.
El treball per racons és una proposta metodològica que proposa dissenyar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània activitats variades de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals l’alumnat pot accedir d’una forma oberta. Els infants poden dur a terme activitats autònomament, amb altres companys/es o amb la mestra.
Treballar per racons és potenciar autonomia, llibertat, responsabilitat, relació i aprenentatge entre iguals.
3 matins els nens i les nenes de les mateixes edats comparteixen el mateix espai per poder participar de diferents racons:
- Racó artístic.
- Racó d’experimentació.
- Racó matemàtic.
- Racó de llengua i grafisme.
- Racó de biblioteca.
- Racó de joc simbòlic.
- Racó de la calma.
Els infants regulen, amb ajuda de les mestres, els racons als quals participen i el temps que hi dediquen.
Si cliqueu a la imatge, podeu accedir a algunes fotografies d’aquests moments.