L’escola Busquets i Punset EN DANSA PER LA INCLUSIÓ

Famílies,

Aquest curs l’escola ha iniciat un projecte de millora impulsat pel Departament d’Educació amb l’objectiu d’enriquir la cultura inclusiva del nostre centre, amb l’acompanyament de Dinamitzadores d’Educació Inclusiva (DEI). El programa és el de “Centres en Dansa per la Inclusió”.

Acollir, incloure, integrar, convidar.. són accions ja impregnades en la cultura de la nostra escola. Partim de la idea que cada persona és única i que la nostra feina és reconèixer la diversitat com l’essència de la societat, així com comprendre les característiques i necessitats del nostre alumnat. La diversitat per a nosaltres és un fet natural, és la normalitat: el més normal és que siguem diferents.

Reduir barreres i optimitzar els nivells de desafiament i suport per atendre les necessitats de tots els infants és per a nosaltres un objectiu prioritari del nostre projecte educatiu.

La nostra missió any rere any és construir una comunitat educativa inclusiva oberta a tothom per poder transformar la societat en la que vivim. És per això que a través dels recursos i el suport personalitzat que rebrem amb la participació en aquest programa, apostarem per desenvolupar un pla d’acció amb una seqüència lògica d’etapes que ens permetran fer una diagnosi, entrar en acció i celebrar les nostres millores. La novetat és que, per prendre aquestes decisions comptarem amb la veu de tots els agents de la comunitat educativa; alumnat, docents, famílies, personal PAS/PAE…

A la web del centre anireu trobant diferents articles amb l’etiqueta #centresendansaperlainclusió que faran referència a la participació de l’alumnat en aquest projecte.