Espais d’Aprenentatge a Educació Infantil (I4 i I5)

Aquest mes d’octubre, I4 i I5 han començat a participar dels espais d’aprenentatge.

“Els espais d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge, partint del joc, de la investigació i de les relacions amb els companys, tot explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És ell qui pren les decisions i cerca les seues pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant, on l’adult es presenta com un guia i observador.” (Currículum i orientacions. Educació Infantil. Segon Cicle. Departament d’Ensenyament).

Durant aquest trimestre hi participen dels espais d’aprenentatge els nens i les nenes d’I4 i I5. Els infants d’I3 s’incorporaran després de fer l’adaptació.

Les propostes que preparem tenen una durada d’un mes, i tenen lloc els dilluns i dijous per la tarda.

Els Espais que hi ha actualment són:

  • Art: Dibuixar, pintar, modelar, retallar, construir… han de ser activitats plaents, amb les quals els infants han de poder gaudir i expressar emocions, sensacions, vivències o fantasies. El llenguatge artístic és una forma d’expressió personal i única i, per tant, cal respectar-la i valorar-la com es mereix.
  • Fer i Desfer: A l’Espai fer i desfer els nens i les nenes es troben propostes de construir i d’altres que pretenen desenvolupar la psicomotricitat fina. A partir de diferents materials es pretén fomentar un tipus de joc de manipulació i de descobriment.
    Els infants es troben algunes provocacions que conviden a construir, dissenyar, tocar, cargolar, cosir…i fer servir els seus dits i algunes eines amb una certa precisió.
  • Natura: Un espai d’investigació , on els materials, estris i l’entorn conviden als infants a fer l’espai de la curiositat, de l’assaig, del m’ajudes, ho tornaré a intentar fins aconseguir-ho, l’espai de la sorpresa… Aquesta manera de conviure a l’aula ofereix temps a l’infant per explorar, per sorprendre’s i emocionar-se, tot construint el seu pensament.
  • Cos i Moviment: En aquest espai el joc lliure és una activitat espontània i permissiva que s’organitza progressivament a través dels objectes disposats pel joc dels infants. Un joc espontani sense ser jutjat i sense consignes precises basant-se en el cos , el moviment i l’espai.
  • Experimentació: En aquest espai els infants entren en contacte amb uns àmbits que estan pensats, dissenyats i creats per tal que evolucioni el seu coneixement, desperti la seva curiositat i es mantingui el seu interès pel món científic. De forma autònoma, però acompanyada dels suggeriments de les seves mestres, i interactuant amb els seus companys/es, experimenten, fan hipòtesis, raonen, expressen i evolucionen.
  • Jugar a ser: És l’espai del joc simbòlic per excel·lència. Aquí els infants poden jugar a ser tot allò que imaginin. Permet als infants recrear experiències quotidianes, assumir rols diferents als habituals, i faciliten representar diferents situacions.

Aquí teniu un recull de fotografies dels diferents espais amb les propostes d’aquest mes d’octubre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>