Aquest mes d’octubre, I4 i I5 han començat a participar dels espais d’aprenentatge.
“Els espais d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge, partint del joc, de la investigació i de les relacions amb els companys, tot explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És ell qui pren les decisions i cerca les seues pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant, on l’adult es presenta com un guia i observador.” (Currículum i orientacions. Educació Infantil. Segon Cicle. Departament d’Ensenyament).
Durant aquest trimestre hi participen dels espais d’aprenentatge els nens i les nenes d’I4 i I5. Els infants d’I3 s’incorporaran després de fer l’adaptació.
Les propostes que preparem tenen una durada d’un mes, i tenen lloc els dilluns i dijous per la tarda.
Els Espais que hi ha actualment són:
- Art: Dibuixar, pintar, modelar, retallar, construir… han de ser activitats plaents, amb les quals els infants han de poder gaudir i expressar emocions, sensacions, vivències o fantasies. El llenguatge artístic és una forma d’expressió personal i única i, per tant, cal respectar-la i valorar-la com es mereix.
- Fer i Desfer: A l’Espai fer i desfer els nens i les nenes es troben propostes de construir i d’altres que pretenen desenvolupar la psicomotricitat fina. A partir de diferents materials es pretén fomentar un tipus de joc de manipulació i de descobriment.
Els infants es troben algunes provocacions que conviden a construir, dissenyar, tocar, cargolar, cosir…i fer servir els seus dits i algunes eines amb una certa precisió. - Natura: Un espai d’investigació , on els materials, estris i l’entorn conviden als infants a fer l’espai de la curiositat, de l’assaig, del m’ajudes, ho tornaré a intentar fins aconseguir-ho, l’espai de la sorpresa… Aquesta manera de conviure a l’aula ofereix temps a l’infant per explorar, per sorprendre’s i emocionar-se, tot construint el seu pensament.
- Cos i Moviment: En aquest espai el joc lliure és una activitat espontània i permissiva que s’organitza progressivament a través dels objectes disposats pel joc dels infants. Un joc espontani sense ser jutjat i sense consignes precises basant-se en el cos , el moviment i l’espai.
- Experimentació: En aquest espai els infants entren en contacte amb uns àmbits que estan pensats, dissenyats i creats per tal que evolucioni el seu coneixement, desperti la seva curiositat i es mantingui el seu interès pel món científic. De forma autònoma, però acompanyada dels suggeriments de les seves mestres, i interactuant amb els seus companys/es, experimenten, fan hipòtesis, raonen, expressen i evolucionen.
- Jugar a ser: És l’espai del joc simbòlic per excel·lència. Aquí els infants poden jugar a ser tot allò que imaginin. Permet als infants recrear experiències quotidianes, assumir rols diferents als habituals, i faciliten representar diferents situacions.
Aquí teniu un recull de fotografies dels diferents espais amb les propostes d’aquest mes d’octubre.