6èB Projecte Música Urbana

Al llarg de la setmana Cultural la classe de 6èB vam estar fent el projecte relacionat amb el nom escollit per al nostre grup “Música Urbana”

Parlant amb l’alumnat en diferents assemblees vam acabar decidint que volíem acabar creant raps amb un missatge social i que també volíem participar del procés creatiu de muntar les bases de les cançons. A més, necessitaríem decorar la porta de l’aula per donar un context a tot plegat.

Així doncs, vam iniciar la setmana dissenyant un itinerari amb 3 racons on es podien treballar diferents propostes: decoració porta, creació de bases musicals i escriptura de raps amb missatge social.

• Per la porta, vam necessitar de la col·laboració de les persones amb més capacitat creativa per acabar de decidir una representació amb la que ens sentíssim identificats i identificades. El resultat després d’un parell de dies va ser aquest:
  • A l’hora de muntar les bases musicals amb les que acompanyar el nostre rap vam aconseguir trobar una aplicació que ens va facilitar molt el procés creatiu ja que és molt intuïtiva i súper atractiva. Aquesta App és la d’ INCREDIBOX. Vam crear petits grups i vam passar una bona estona experimentant amb ella per acabar de decidir quin era el ritme que millor s’adaptaria a la nostra cançó.
Incredibox en Steam ▷ iNCrediBox - Talestory Demo - Incredibox
  • L’altra de les propostes va ser la que ens va implicar més temps, crear raps amb missatge social! Amb els mateixos grups amb que vam dissenyar les bases de les cançons vam començar a escriure versos per parlar d’alguna temàtica que ens preocupés. Vam passar per la ràdio per gravar els nostres raps i la veritat és que han acabat sortint uns productes que són dignes d’admiració! Estem davant d’uns infants crítics que han tingut la capacitat d’acabar enviant un missatge a la nostra societat que ens ha de fer reflexionar.. Si cliqueu als noms de l’alumnat podreu escoltar les cançons:

Paula – Ana – Marta

“Contamination”