Sòlid i líquid

El passat dimecres dia 2, els alumnes de P4 van fer un experiment.

Objectius de l’activitat:

1. Manipular i observar l’aigua i els glaçons de gel.
  2. Adonar-se de les diferències entre l’aigua i el gel.
  3. Identificar el gel i l’aigua.
  4. Observar el procés de solidificació de l’aigua.
  5. Diferenciar els cossos sòlids dels líquids.

Què hem fet?

1. Tirem l’aigua al gibrell.
  2. Per parelles experimentem amb l’aigua i els glaçons a la vegada que verbalitzem diferències de textura, de temperatura, de forma, etc.
  3. Per parelles experimentem amb l’aigua i els glaçons a la vegada que verbalitzem diferències de textura, de temperatura, de forma, etc.
  4. Experimentem lliurement amb els dos elements.
  5. Observació d’un glaçó damunt la taula quan li toca l’escalfor del sol.Què passa?
  6. Glaçó de gel desfent-se amb aigua.
  7. Alumnat a dintre de la cuina del menjador escolar amb la botella d’aigua a la ma.
  8. Alumnat deixant una botella d’aigua al congelador de l’escola. Què passarà?
  9. Al cap d’unes hores… l’alumnat treu la botella del congelador.
  10. Podem beure l’aigua de dintre de la botella? Comprovem-ho! Oh! No! S’ha fet gel! – diu l’alumnat-.
  11. Observació de la botella plena de gel i de com mica en mica es va descongelant i convertint-se amb aigua.

Aquí us adjuntem algunes imatges.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *