Estratègia Digital

Durant el curs 2021-22, per tal de poder analitzar la situació digital en la qual es troba el centre hem començat a definir el nostre pla estratègic,  a partir de la diagnosi de diferents aspectes i àmbits per tal de detectar els punts forts i els punts febles i així millorar els eixos principals: alumnat, professorat i comunitat educativa. D’aquesta manera pretenem que l’alumnat sigui digitalment competent, que el professorat tingui la competència digital docent i que el centre estigui digitalment transformat i sigui competent.

En el nostre centre hem realitzat la diagnosi amb les següents eines que ens han portat ha definir els objectius que volem assolir:

• Selfie : analitzada la selfie hem detectat els següents punts de millora:
        • formació permanent dels docents en l’àmbit digital per adequar-lo a la nova llei educativa.
        • elaboració de materials digitals tant per part de l’alumnat com del professorat.
        • temps per explorar l’ensenyament digital.
        • conscienciar a tota la comunicat educativa amb els drets d’autoria, de privacitat i d’ús .
        • millorar l’ús d’eines digitals per l’avaluació i per l’autoavaluació de docents i alumnes.
    • Enquesta famílies  es va preguntar:
        • Quines xarxes socials utilitzeu?
        • Visiteu Instagram de l’escola?
        • Com és més útil rebre la informació de l’escola: WhatsApp o correu electrònic?
        • Visiteu el bloc de l’escola?
        • Heu consultat documents a la web de l’escola?
        • Amb quin dispositiu accediu a la informació de l’escola?
        • Quin tipus de dispositiu teniu a casa?
        • Teniu connexió a internet?
        • Teniu dificultats per controlar les hores d’ús de pantalla del vostre fill/a?
    • Autodiagnosi de la comissió d’estratègia digital de centre:
        • Necessitat de crear correus corporatius de centre per a la gestió d’entorns i documentació i treball en l’entorn virtual.

La planificació d’actuacions contempla els recursos, la temporització, els responsables, els destinataris i els indicadors per determinar si l’actuació ha estat assolida.

ID Títol i descripció
O1 Fer ús de correus corporatius de centre per a la gestió d’entorns i documentació i treball en l’entorn virtual.
A1 Creació els usuaris al domini del centre 2022-23
A2 Creació els usuaris al domini del centre curs 2023-24
A3 Donar d’alta el domini de google workspace
O2 Realitzar formació per la millora de la competència digital docent.
A4 Participar al curs de formació de robòtica organitzat pel CRP el 2n Trimestre del curs 2022-23
A5 Realització de la FIC per la millora de la competència digital docent.
O3 Elaborar l’estratègia digital de centre per millorar l’organització en aspectes digitals.
A6 Creació d’un document annex a les NOFC d’actualització de l’ús dels ordinadors i dispositius mòbils o similar
A7 Actualització de les NOFC amb les revisions previstes
A8 Creació del pla d’acollida de l’alumnat, mestres i famílies.
A9 Reunions de mentoria 2021-22
A10 Reunions de mentoria 2022-23
A11 Elaboració de la web d’EdC
A12 Revisar el pla de comunició digital
A22 Creació d’unitats compartides dels cicles i els recursos utilitzats (llengua, matemàtiques, tallers, projectes…)
A23 Gestió Google DRIVE Local
A26 Presentació de l’EDC al claustre i consell escolar
A27 Elaboració de la web d’EdC (2023-24)
O4 Elaborar material digital per l’ús a l’aula.
A13 Establir més hores per l’elaboració de materials digitals.
O5 Sensibilitzar-se en les normes de privacitat i d’ús i fer un ús responsable dels drets d’autor i llicències.
A14 Realització del mòdul de seguretat i protecció de dades amb el professorat i sensibilitazació amb la privacitat de documents compartits
A15 Visualització de vídeos d’internet segura.
A16 Fer activitat de protecció de dades a tutoria
A24 Passar formularis A251, i A253 Drets d’imatge i ús d’aplicacions
O6 Començar a implementar mètodes digitals per l’avaluació (enquestes, kahoot, rúbriques…)
A17 Treball amb rúbriques d’avaluació.
O7 Assegurar el manteniment dels equipaments i usuaris digitals
A18 Actualització de l’inventari dels ordinadors del PEDC per alumnat i professorat a l’INDIC
A19 Planificació de les actuacions del tècnic preventiu
A20 Realizació i actualització de l’inventari d’equipaments digitals del centre
A25 Revisió de les tauletes digitals del centre
O8 Potenciar el bloc/web/drive de l’escola per a la millora de la comunicació amb la comunitat educativa
A21 Gestió de la unitat compartida drive de les fotos 2023-24

Per fer una anàlisi de les actuacions que estem duent a terme hem realitzat el següent gràfic que mostra l’assoliment dels objectius.