Durant el curs 2021-22, per tal de poder analitzar la situació digital en la qual es troba el centre hem començat a definir el nostre pla estratègic, a partir de la diagnosi de diferents aspectes i àmbits per tal de detectar els punts forts i els punts febles i així millorar els eixos principals: alumnat, professorat i comunitat educativa. D’aquesta manera pretenem que l’alumnat sigui digitalment competent, que el professorat tingui la competència digital docent i que el centre estigui digitalment transformat i sigui competent.
En el nostre centre hem realitzat la diagnosi amb les següents eines que ens han portat ha definir els objectius que volem assolir:
-
- Selfie : analitzada la selfie hem detectat els següents punts de millora:
-
- formació permanent dels docents en l’àmbit digital per adequar-lo a la nova llei educativa.
- elaboració de materials digitals tant per part de l’alumnat com del professorat.
- temps per explorar l’ensenyament digital.
- conscienciar a tota la comunicat educativa amb els drets d’autoria, de privacitat i d’ús .
- millorar l’ús d’eines digitals per l’avaluació i per l’autoavaluació de docents i alumnes.
-
- Enquesta famílies es va preguntar:
-
- Quines xarxes socials utilitzeu?
- Visiteu Instagram de l’escola?
- Com és més útil rebre la informació de l’escola: WhatsApp o correu electrònic?
- Visiteu el bloc de l’escola?
- Heu consultat documents a la web de l’escola?
- Amb quin dispositiu accediu a la informació de l’escola?
- Quin tipus de dispositiu teniu a casa?
- Teniu connexió a internet?
- Teniu dificultats per controlar les hores d’ús de pantalla del vostre fill/a?
-
- Autodiagnosi de la comissió d’estratègia digital de centre:
-
- Necessitat de crear correus corporatius de centre per a la gestió d’entorns i documentació i treball en l’entorn virtual.
-
- Selfie : analitzada la selfie hem detectat els següents punts de millora:
La planificació d’actuacions contempla els recursos, la temporització, els responsables, els destinataris i els indicadors per determinar si l’actuació ha estat assolida.
ID | Títol i descripció |
O1 | Fer ús de correus corporatius de centre per a la gestió d’entorns i documentació i treball en l’entorn virtual. |
A1 | Creació els usuaris al domini del centre 2022-23 |
A2 | Creació els usuaris al domini del centre curs 2023-24 |
A3 | Donar d’alta el domini de google workspace |
O2 | Realitzar formació per la millora de la competència digital docent. |
A4 | Participar al curs de formació de robòtica organitzat pel CRP el 2n Trimestre del curs 2022-23 |
A5 | Realització de la FIC per la millora de la competència digital docent. |
O3 | Elaborar l’estratègia digital de centre per millorar l’organització en aspectes digitals. |
A6 | Creació d’un document annex a les NOFC d’actualització de l’ús dels ordinadors i dispositius mòbils o similar |
A7 | Actualització de les NOFC amb les revisions previstes |
A8 | Creació del pla d’acollida de l’alumnat, mestres i famílies. |
A9 | Reunions de mentoria 2021-22 |
A10 | Reunions de mentoria 2022-23 |
A11 | Elaboració de la web d’EdC |
A12 | Revisar el pla de comunició digital |
A22 | Creació d’unitats compartides dels cicles i els recursos utilitzats (llengua, matemàtiques, tallers, projectes…) |
A23 | Gestió Google DRIVE Local |
A26 | Presentació de l’EDC al claustre i consell escolar |
A27 | Elaboració de la web d’EdC (2023-24) |
O4 | Elaborar material digital per l’ús a l’aula. |
A13 | Establir més hores per l’elaboració de materials digitals. |
O5 | Sensibilitzar-se en les normes de privacitat i d’ús i fer un ús responsable dels drets d’autor i llicències. |
A14 | Realització del mòdul de seguretat i protecció de dades amb el professorat i sensibilitazació amb la privacitat de documents compartits |
A15 | Visualització de vídeos d’internet segura. |
A16 | Fer activitat de protecció de dades a tutoria |
A24 | Passar formularis A251, i A253 Drets d’imatge i ús d’aplicacions |
O6 | Començar a implementar mètodes digitals per l’avaluació (enquestes, kahoot, rúbriques…) |
A17 | Treball amb rúbriques d’avaluació. |
O7 | Assegurar el manteniment dels equipaments i usuaris digitals |
A18 | Actualització de l’inventari dels ordinadors del PEDC per alumnat i professorat a l’INDIC |
A19 | Planificació de les actuacions del tècnic preventiu |
A20 | Realizació i actualització de l’inventari d’equipaments digitals del centre |
A25 | Revisió de les tauletes digitals del centre |
O8 | Potenciar el bloc/web/drive de l’escola per a la millora de la comunicació amb la comunitat educativa |
A21 | Gestió de la unitat compartida drive de les fotos 2023-24 |
Per fer una anàlisi de les actuacions que estem duent a terme hem realitzat el següent gràfic que mostra l’assoliment dels objectius.