Aquests dies heu vist moltes fotos dels alumnes participants a l’Erasmus+.

L’Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona forma part d’un projecte Erasmus+ KA2 juntament amb una escola de Martinsicuro (Itàlia), una de Spisska Nova Ves (Eslovàquia) i una de Dlugie (Polònia). El projecte es titula “Once upon a time… European children all together” i té una durada de dos cursos escolars. La temàtica treballada són les llegendes i contes de cada país, i la finalitat és la millora de la lectura i la comprensió lectora, juntament amb l’assoliment del sentiment de pertinença europea.

Aquest projecte es va iniciar amb una reunió transnacional a Polònia el passat mes d’octubre on es van establir els passos a seguir en diferents temes relacionats amb el treball.

Del 26 de novembre al 2 de desembre de 2017 vuit alumnes de 6è de l’escola i tres mestres van viatjar a Itàlia per tal de continuar amb el treball i conèixer els companys dels altres països. En aquest cas es van desplaçar set alumnes polonesos i dues mestres, i sis alumnes eslovacs i dues mestres. A Itàlia van estar treballant conjuntament amb una classe de l’escola de Martinsicuro.

En arribar a la ciutat italiana el diumenge a la nit, els alumnes foren distribuïts en diferents famílies que els hostatjarien. El dilluns al matí va tenir lloc la benvinguda a la plaça Cavour, plaça principal de Martinsicuro. A continuació els alumnes vila-rodonins van ser repartits de dos en dos en diferents aules de l’escola italiana i van iniciar els treballs conjunts que van ser molt diversificats: elaboració d’un conte, activitats relacionades amb art, música, esports, coding… A la tarda hi va haver la rebuda oficial per part de l’alcalde de Martinsicuro i la inspectora d’Educació de la ciutat. La resta de dies van transcórrer de la mateixa manera amb els alumnes realitzant diversos treballs, exceptuant el dimecres que tots els participants en aquest projecte van visitar el poble de Civitella del Tronto i la seva fortalesa. Allí van poder gaudir d’un espectacle de falconeria. El dijous a la tarda els mestres de música i la coral de l’escola de Martinsicuro van oferir un magnífic concert als seus convidats.

L’estada va finalitzar amb una festa de comiat i esperant retrobar-se tots plegats en les properes reunions que tindran lloc a Eslovàquia, Polònia i Catalunya.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *