XTEC RADIO

A la ràdio les paraules són l’únic mitjà de comunicació. Les paraules faran construir les imatges als oients. Allò que diem i com ho diem adquireixen una importància cabdal.

La ràdio és un mitjà que ens permet el treball oral i escrit a l’escola. Es un mitjà no gaire allunyat a les realitats dels nostres alumnes perquè la senten i la coneixen… i esdevé un mitjà fàcil, tècnicament parlant, per a ésser emprat a l’escola… amb micròfons i un ordinador pràcticament ja ho tenim tot.

Ara bé, la importància de conèixer els rols i responsabilitats que té cadascun dels actors que intervenen en una emissora de ràdio també esdevé força significativa i per això utilitzem el nostre propi estudi de ràdio, amb la seva taula de mescles, els seus monitors, etc.

Al mateix temps, treballar fent ràdio, ens permet un treball cooperatiu amb els alumnes, un treball cooperatiu de veritat, amb responsabilitats individuals. Cada noi i noia te la seva feina, sense el desenvolupament de cada feina no sortirà el programa final.

Es un mitjà que ens permet atendre la diversitat, tots tenen la seva feina, i totes les feines tenen la seva importància.

Ens permet, també, treballar i aprendre a utilitzar diferents mitjans tecnològics.

Fent ràdio, fem competències, aprenem, treballem, ens divertim i ens auto valorem.

Des de fa molts anys a l’escola funciona “Ràdio Pati”. Cada divendres s’emet un programa de ràdio fet per l’alumnat de 6è en grups reduïts. Produïm entre 2 i 3 programes trimestrals (depenent dels grups classe que tenim) i és de gran importància l’apartat de l’entrevista on, amb força rigor i ganes, els i les alumnes porten una persona que els és significativa i des d’aquest espai fan realitat, desde la redacció fins a la pràctica oral, aquesta tipologia textual, així li donen més sentit.