SEGONA FIRA MATEMÀTICA DE L’AIXART

El dia 14 de març es celebra el dia de les matemàtiques. S’escull aquest dia perquè fa referència al número PI  (3’14…). El 3 es correspondria amb el mes de març i el 14, amb el dia del mes. A l’escola l’Aixart ja és el segon any consecutiu que celebrem aquesta diada i ho fem amb la Fira matemàtica. Aquesta fira consisteix en treballar de manera cooperativa, amb tots els nivells d’edats barrejats, els conceptes matemàtics que marca el currículum: des del comptatge passant per la mesura, la lògica, la simetria o seriacions fins la robòtica.

Els alumnes de 3r, amb la situació d’aprenentatge del Dia de la pau, van descobrir aquest número PI en  fer la rotllana gegant al terra per dibuixar el símbol de la pau. Gràcies a aquests coneixements, ens van gravar uns vídeos molt educatius on ens van ensenyar com trobar aquest número i que podeu escoltar fent clic aquí; també ens van animar a escriure Pi-relats, és a dir, relats inspirats en el número PI.

D’altra banda, els dies previs a la fira aprofitem per treballar i conèixer la tasca d’alguna persona relacionada amb el món de les matemàtiques. La persona escollida a nivell de claustre aquest any ha estat la Mª Antònia Canals. A fi d’apropar els nens i nenes aquesta gran professora i matemàtica, els alumnes de 4t ens van gravar un àudio on explicaven la seva biografia.

Tant alumnes com mestres vam gaudir molt de la fira i vam adquirir molts aprenentatges tot manipulant i jugant!

Recordeu que podeu veure les fotografies d’aquesta activitat, clicant a la icona del menú.