DIA DE LA PAU

A L’Aixart, sabem que no podem tenir un món millor si no tenim pau a tots els racons del planeta. Per això, el primer que vam fer per celebrar aquest 30 de gener, va ser preparar una gran votació on hi pogués participar tota la comunitat escolars, petits i grans. Vam deixar a la porta de l’escola dues urnes, una per la pau i una altra per la guerra, i també paper i llapis per tal que tothom pogués dir la seva. No cal dir que els missatges de pau, bons desitjos i esperança van guanyar per golejada.

Abans del pati, vam parlar de pau a les aules i vam portar a terme diverses activitats i textos escrits per tal de deixar constància dels nostres desitjos d’un món millor. Després del pati, vam anar tota l’escola a l’explanada que hi ha a la vora del monestir. Els nens i nenes de tercer havien dibuixat un gran símbol de la pau i ens vam asseure en rotllanes al seu voltant. Cada curs va llegir les seves paraules per la pau i les seves intencions per tenir un entorn més just i pacífic al nostre voltant. Moltes famílies es van unir a l’acte i ens va agradar que participessin tan bé.

Un cop tots els cursos havien llegit els seus textos, ens vam agafar les mans i vam cantar plegats una cançó per la pau que es diu “Somnis d’infant”. Vam donar la lletra a les famílies i a qui volgués per tal que ningú es quedés sense participar.

Per acabar l’acte, tots els presents, mares i pares, nens i nenes, mestres i tothom que volgués, ens vam proposar el repte d’emplenar el gran símbol de la pau. Vam superar el repte sense problemes, i ens van fer una foto des de dalt del monestir.

Aquest curs, l’organització d’aquesta festa ha anat a càrrec dels companys i companyes de tercer curs, que han fet una feinada enorme. Cal felicitar-los perquè és impossible que el dia hagués anat millor.

Recordeu que podeu veure les fotografies d’aquesta activitat clicant a la icona del menú.