Dimarts 22 de Març de 2017 ens hem endinsat al nou projecte QUI SÓC JO? Després de la lectura, anàlisi i comprensió del conte LLAVOR D’AMOR, avui dimecres 23, la senyoreta Anna Belén juntament amb la senyoreta Ingrid la qual és experta i té experiència amb el tema, ens a fet una demostració i aclariment sobre el tema més desitjat, intrigant i curiós dels alumnes, d’on venim, d’on sortim… Partint de la llavor de la mare: òvul, segons el conte la Germina i la llavor del pare: espermatozoide, segons els conte Brotet.
Com podeu veure clarament a les fotos i al vídeo (blog de l’escola), el procés queda demostrat clarament. Els coneixements previs adquirits a través del conte queden reflexats en aquesta fantàstica activitat.
Partim de dues bosses de plàstic, les quals representen els testicles, lloc on es troben els espermatozoides, en aquest cas els xupa-xups, els que s’endinsen al penis (botella de plàstic) i comencen a fer carreres, a córrer… fins que troben l’òvul i tots giren al seu voltant. El més fort, el més valent… s’introdueix dintre l’òvul (esfera de plastilina rosa) però només el cap, la cua cau. Poc a poc aquest espermatozoide es va transformant, primer sembla una gambeta però poc a poc ja comença a tenir forma de nen/a. És així quan comencen a formar-se les diferents parts, tot i això queda ben clar que el primer òrgan que es forma i més important és el COR, al igual que la columna vertebral i el cervell. Aquestes dues idees queden clarament explícites al vídeo “EL MIRACLE DE LA VIDA”. Us convidem a veure’l i compartir un moment amb els vostres fills/es.
La visualització del vídeo ha estat gratificant ja que han comprès perfectament el procés. La cara de satisfacció i descobriment dels alumnes ha estat excel·lent, han mostrat interès en tot moment i sobretot ganes d’aprendre. El torn obert a les preguntes ha estat molt positiu. Les preguntes i respostes molt coherents i amb molt de sentit, cosa que desperta la curiositat i interès de l’alumne/a relacionat amb el tema. Els aprenentatges han segut gratificants i significatius i demostrats verbalment. Amb això podem afirmar que l’objectiu que es pretén des d’un principi ha estat assolit: Entendre el procés i saber d’on venim o on comença la vida. Ha estat un treball excel·lent tant per part del alumnes com de la mestra/es ja que busquem les estratègies adients per facilitar la tasca i sobretot l’aprenentatge.
Donar-li les gràcies a la senyoreta Ingrid per compartir aquest moment tant important i esperat pels nens i nenes de la classe dels taurons de P-5. Els seus arguments tant senzills, simples… ens han fet entendre el tema perfectament.
El següent treball a realitzar i molt sol·licitat pels alumnes es la visualització d’un vídeo del naixement d’un nen/a. Els mostrarem els dos tipus de parts: per la panxeta i per la vulva.
Lema dels alumnes: “La majoria de nosaltres naixem des del COR”. I així és, per als pares és un dels moments més bonics que ens ofereix la vida, entre d’altres.
Us deixem unes quantes fotos i 2 vídeos de l’activitat:
D’on venim? P-5 on PhotoPeach