ACTIVITATS CONFINAMENT P3B

Benvolgudes famílies, espero que estigueu tots/es bé.

Us fem arribar alguns suggeriments d’activitats per aquests dies de  parada escolar. Penseu que només són propostes, no és obligatori.

Propostes:

Setmana del 19/01/22 al 26/01/22

Activitats educatives
  • Quin temps fa avui ? (Estadística )

Segur que a tots/es us agrada molt fer de dona o home del temps.  Doncs, mireu, podeu fer-ho! Podeu dibuixar o treure d’  internet, les imatges de: un sol, un núvol, sol i núvol, pluja i  boira. I buscar per casa, 5 pots o gots. Enganxeu davant de cada pot una imatge i cada dia mireu quin temps fa. Si avui fa  sol, poseu en el pot que hi ha la imatge del sol, una pedreta o  cigró, … I això cada dia. Llavors el dimarts 25 mireu quantes  pedretes hi ha a cada pot.

També si voleu podeu dibuixar cada dia, en el requadre del  calendari que tingueu (el de l’escola, el de la cuina,…) un dibuixet que representi el temps que fa ( per exemple: el sol,  un núvol,…)

  • Resseguir el vostre nom.

Els pares/mares podeu escriure el nom del vostre fill/a, amb  un retolador groc, amb lletra de pal (majúscules)  i que el nen/a  el ressegueixi per sobre. Mentre el ressegueix se li pot anar  dient el nom i el so de cada lletra. També pot resseguir el nom  dels seus companys/es de classe, el dels pares, germans,…  També podeu fer-lo adonar de quins d’aquests altres noms  comencen per la mateixa lletra que el seu.

  • Fer seriacions amb taps o agulles d’estendre roba….

Les seriacions ajuden als infants a iniciar-se en el pensament lògic. Mirem si per casa tenim taps d’ampolla grans i taps petits, o  de diferent color, o agulles de la roba que siguin de colors… Llavors hem d’agafar una tira de cartolina o paper. I a sobre hi  anem posant per ex: un tap gran, un tap petit, un tap gran,…

Després de fer-les és important ajudar als infants a verbalitzar  el que han fet. I si han posat dos o més taps iguals seguits,  hem de mirar de fer que se n’adonin.

A P3 si van practicant seriacions de 2 elements ja està molt  bé! Però si algú ja se’n surt amb aquesta seriació que hem fet  de dos elements (gran-petit), pot fer-ne alguna de tres  elements.

Per ex: agulla verda, agulla blava, agulla groga.

  • Ens relaxem.

Tal com fem a l’escola cada dia a la tarda, podem fer o ens  poden fer un massatge, tot escoltant música relaxant.

(Per poder-les escoltar cliqueu damunt el títol de la cançó).

Dàmaris Gelabert – Massatges 

Cant Rossinyol

Gary stadler&Singh Kaur – Laura’s Hill

Podem fer servir: les nostres mans, plomes, una pilota petita,  un cotxe de joguina,…

 

  • Autoretrat.

Poseu-vos davant d’un mirall. Els pares/mares podeu ajudar al  vostre fill/a a que es descrigui:

-Què tens a la cara ?

-Quants ulls tens? De quin color són ? On tens les celles? I les  pestanyes? I la boca? I els cabells? De quin color són els teus  cabells? Són llargs o curts? Són estirats o rinxolats?…

I això ho podeu anar fent amb totes les parts del cos.

Després, es poden dibuixar en un paper o en el mirall o  resseguir  el seu cos amb guix al terra…

  • Repassem la cançó dels dies de la setmana.

(Per poder-les escoltar cliqueu damunt el títol de la cançó).

Damaris Gelabert – Dies de la setmana

  • Repassem l’abecedari fonètic.

Alfabet fonètic

 

  • Com que som la classe dels avions, podeu començar a buscar-ne fotos i mirar com són.

  • També us deixo un enllaç on hi trobareu diferents jocs didàctics que també podeu anar fent.

https://edu365.cat/infantil/

  • I acabem amb un conte molt especial, que segur gaudireu!

Espero que aquestes activitats us siguin útils i que passeu una molt  bona setmana. Si voleu, també em podeu fer arribar les fotos de les activitats que aneu fent.

Resto a la vostra disposició per si teniu qualsevol dubte.

 

 

Roser