Entre castanyes i mandarines

Avui a l’escola hem celebrat la Castanyada, la nostra festa de tardor preferida (tot i que més aviat ha semblat estiu…).

A primera hora del matí ens han visitat dues castanyeres, una de més moderna i una altra de les de tota la vida. La primera ha explicat un conte molt divertit sobre la castanyada als mitjans. La segona ha visitat als petits, a qui ha explicat un conte sobre un eriçó que no sabia massa bé la diferència entre un ou i una castanya. Els grans han aprofitat per fer creacions relacionades amb aquesta època de l’any. A més, també han pogut anar a visita l’exposició de figures de moniatos que han estat fent mitjans i grans aquest dies. Quines grans creacions! Hem acabat el matí amb una mostra de danses que, amb la Meritxell, havien preparat cadascun dels grups.

A partir del migdia, una colla de mares i pares de l’AFA han començat a torrar les castanyes. La veritat és que, amb el sol que queia, ells també hi han acabat una mica, de cuits. Mentre ho feien, han rebut la visita de tots els grups de l’escola que han anat a veure com es feien les castanyes. Els nens i nenes de sisè han estat els responsables de portar i repartir les paperines i les mandarines de cada grup. La jornada s’ha acabat al pati, on s’ha reunit tota l’escola per menjar castanyes i mandarines

Moltes gràcies a totes les persones que han col·laborat en aquesta jornada, des de les castanyeres contacontes fins a les mares i pares de l’AFA que, ja des d’ahir, han treballat per tal que ens haguem pogut menjar aquests fruits tardorencs. Ha estat un dia rodó.

Bona castanyada!