GAUDIM D’UN DIA DE LLEGENDA

Un any més, el dia 23 d’abril celebrem la festivitat de sant Jordi a l’escola.
Tot seguit us deixem el recull fotogràfic (fent clic a les paraules marcades de verd fosc) de les diferents activitats realitzades amb la seva corresponent descripció.

Propostes varides al cicle d’educació infantil. A P3 hem decidit viure una setmana de Sant Jordi especial. Ens hem dedicat a llegir i escoltar els contes de la “parada” de Sant Jordi de la nostra classe. Llibres amb una llegenda diversificada en format, en elements del conte, però amb el mateix fil conductor; també n’hem explicat dels que han portat els nens de forma espontània. Hem anat confeccionant un punt de llibre de drac per endur-nos cap a casa. Finalment, hem passat la Diada de Sant Jordi realitzant activitats diferents: hem explicat un llibre de Sant Jordi a les fosques -aprofitant la llum negra de l’espai de Llums i Ombres- i hem jugat a fer d’actors representant  la Llegenda. A la classe de P4 hem gaudit tot el que hem pogut d’aquesta diada tant especial. Hem llegit i escoltat històries de cavallers, dracs i princeses cada dia amb un conte diferent. Hem recitat un poema acompanyat d’una rosa feta amb material reciclat i també hem confeccionat un punt de llibre de drac amb el vers “Per Sant Jordi llibres, roses i petons” que hem escrit cadascú al darrera.  I els grups de P5, durant aquestes setmanes prèvies a Sant Jordi, hem confeccionat un punt de llibre (creat a partir dibuixos propis en relació a la història de Sant Jordi, enganxats en un fons pintat amb branques de xiprer) i un castell (on hi podem trobar unes portes que s’obren i que mostren un poema de Sant Jordi de la Isabel Barriel).

Un món d’imaginació a cicle inicial. La festa de sant Jordi ha emplenat la nostra escola de cultura i, a cicle inicial hem pogut gaudir d’estones plenes de dracs, roses, contes, música i danses fent volar així la nostra imaginació.

A cicle mitjà hem dedicat la diada de Sant Jordi als dos grans protagonistes: la rosa i el llibre.Una pluja de llibres únics carregats de llegenda, cultura, paraules i sentiments han sigut el nostre punt de trobada intercicle.

“És el temps que has dedicat a la teva rosa el que l’ha feta tan important” (Petit Príncep) .

Aquesta diada de Sant Jordi, l’alumnat de cicle superior l’ha viscuda, com cada any, amb un ventall d’activitats. La tecnologia ha permès poder compartir-les amb la resta de companys del cicle i amb la resta d’alumnat del centre.

Des de tallers per guarnir el passadís amb llibres i roses, sessions de contacontes telemàtics per als més petits, concerts en viu oferts en directe, fins a la realització d’un gran drac, han omplert el dia que us oferim en imatges