DENIP. Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Una vegada més, no volem deixar de fer activitats o celebrar festes que són importants per nosaltres. I volem cridar ben fort que Celebrem la PAU que, d’alguna manera, també és celebrar la vida. És una bona celebració i no volem oblidar el seu missatge principal: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra“.

El dia 30 de gener se celebra el DENIP i nosaltres ho hem fet durant tota la setmana. Tot ha estat per contribuir a afavorir una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Aquí teniu unes petites referències als tallers i unes fotografies que ho documenten. Podeu clicar a la imatge portada de cada cicle.

Educació Infantil.

Hem intentat buscar l’essència del què representa a les nostres vides el fet d’estar en pau. Ha estat necessari parlar de resolució de conflictes, encara que sigui a petita escala, de com ens sentim i què podem fer per ajudar a sentir bé als altres, També hem volgut donar un sentit de permanència a aquestes reflexions, en la vida d’aula.

Els nostres tallers han girat al voltant de diferents formes de decorar el símbol de la pau, mundialment conegut. A part, hem pogut visualitzar i reflexionar al voltant de diferents curts i algun conte com: “Whale”La balena, “La curta història d’una guineu i un ratolí”, “Bridge” El pont, “El poder de les abraçades” i Sr. Guerra i Sra. Pau”.

Cicle Inicial

Les mans dels alumnes de primer A i primer B fan màgia!. Han creat uns preciosos coloms de la pau!. A més a més, hi hem afegit un bonic poema de la pau de la Joana Raspall, “Si el món fos…”.Per acabar la tarda de la pau, hem vist el curtmetratge de L’home orquestra, que ens ha ajudat a reflexionar sobre l’enveja, l’egoisme i les baralles.

A Cicle Inicial estem treballant l’artista Yayoi Kusama i hem volgut fer l’activitat del dia de la Pau, seguint els seus passos. A 2n B,els dofins, hem dibuixat el símbol de la Pau amb pintura  utilitzant els nostres dits. Un cop ho hem tingut acabat, hem passat els plats per tots els nens i cada nen/a ha pogut escriure una cosa positiva de nosaltres.

Ens ho hem passat molt bé!.

LA CLASSE DELS TAURONS, (2nA), hem celebrat el dia de la PAU amb la dinàmica: CADENA DE FAVORS.
Partint de la pel·lícula on una persona que rep un favor, en fa dos més a d’altres persones, per tal que el món sigui una mica millor… nosaltres, ho hem portat a la pràctica a dins de l’aula.
Cada alumne ha anotat quin favor li agradaria rebre d’un company/a… (no importa de qui), llavors, han escollit fer un d’aquests favors, per després descobrir a qui li havien de fer…
Ha estat una tarda de compartir, ensenyar i aprendre els uns dels altres i fer-nos una mica més feliços, perquè la PAU, comença per un mateix.

Cicle Mitjà

Voleu, voleu alt! Voleu tan alt com vulgueu, i tan alt com desitgeu. Voleu tan alt com us portin els vostres somnis.

Ser infant no és fàcil, i ser lliure, menys encara. A Cicle Mitjà, emmarcat amb el Dia Escolar de la No-violència I la Pau, hem volgut treballar el com, amb esforç, es poden aconseguir els propis propòsits. Amb esforç i constància, si ho desitgem de veritat, podem volar molt alt. I mentre ho intentem, cal saber ser acompanyats i acompanyar, formant part de la comunitat, formant part de l’estol, i respectant el camí de cadascú, el seu vol.

La papiroflèxia, o també anomenat origami, és un art que ens permet concentrar-nos molt i fer màgia, transformant un simple paper.

Els infants han gaudit molt de la tarda, i els adults també. No deixarem d’intentar ser, sempre, una mica millors.

Cicle Superior

Llaços de desitjos

Les paraules serveixen per donar nom a un objecte, una opinió, un sentiment, una emoció… Els i les alumnes de Cicle Superior les hem utilitzat per escriure, amb cintes de colors, desitjos relacionats amb la Pau.

El resultat ha sigut una bonica obra d’art feta de manera col·lectiva, que en veure-la convida a llegir el contingut dels seus missatges, fets com no, per infants i amb un llapis… tai i com diu la Malala.