VISITA D’UNA EXPERTA…EN MENSTRUACIÓ

Aqueta setmana, l’alumnat de cicle superior, ha acabat la jornada escolar amb una visita d’una experta molt estimulant!

La Martina, és mestra i va basar el seu TFG en l’elaboració d’una maleta pedagògica relacionada amb un tema que cada cop pren més visibilitat: la menstruació. Així doncs, lligat amb el projecte del cos humà, l’alumnat s’ha mostrat encuriosit i interessat. Han sorgit dubtes i s’han trencat mites al voltant de “la regla”.

És una maleta que ens servirà per poder comprendre la importància de l’educació menstrual perquè des de l’escola considerem que és un tema molt important per introduir a l’aula.

Moltíssimes gràcies Martina per la teva visita i l’estona tan agradable i tan educativa que hem passat plegats i plegades.

Es fundamental analizar la menstruación más allá de sus características biológicas y difundir un tipo de información que no olvide los aspectos psicoemocionales y socioculturales de la menstruación y que no se limite a señalar síntomas negativos sino que, por el contrario, ponga énfasis en la menstruación como posibilidad para aprender a leer nuestros propios cuerpos y generar autoconocimiento.

(Rohatsch)