Sortida a Ull de Bosc

El divendres 8 de novembre els menuts de l´escola vàrem fer una sortida a la Granja escola d´Ull de Bosc, a Sucs.

És un espai natural súper ben cuidat i acondicionat pels infants. Vàrem poder veure els canvis que la tardor fa al nostre paisatge i  vivenciar el goig de la natura en el seu estat pur. També vam poder visitar el “minizoo” i vam veure un munt d´animals. Per cloure la jornada vàrem fer un taller: els de P3, de bosses aromàtiques;  els de P4, una castanyera  i els de P5, una  emprempta amb fang .

Malgrat el vent es va deixar sentir força, feia sol i  vàrem passar un bon dia;  teníem una llar de  foc molt maca per escalfar-nos i resguardar-nos del fred.

Donem les gràcies a les educadores de la granja escola que tan bones estones ens van fer passar i tantes curiositats sobre els animals ens van explicar.

Els últims anys, diferents estudis científics han anat confirmant la importància del joc a l’aire lliure. Els nens que estan en contacte amb la natura desenvolupen més les habilitats motores de coordinació, equilibri i agilitat, tenen més capacitat d’atenció, raonament i observació, tenen menys estrès, són més capaços de suportar situacions adverses o cauen malalts amb menor freqüència. Aquestes són algunes de les principals conclusions.

Per a nosaltres, observadores atentes, és evident que es mouen hàbils i lleugers, que el món s’atura quan passa un caragol, i que es connecten amb atenció amb aquestes experiències,  amb els seus entorns propers i gaudeixen dels seus beneficis. La sorpresa és que nosaltres també ens reconnectem !