Projecte de l’Univers

Els nens i nenes de Cicle Mitjà donem per finalitzat el primer projecte de medi d’enguany: L’Univers.

Hem estat treballant des de l’inici de curs fins al febrer, i ens hem convertit en experts en estrelles, galàxies i, sobretot en el nostre Sistema solar, que forma part de la Via Làctia. Hem llegit notícies, hem visionat molts vídeos, hem explorat, hem escoltat experts, hem cercat i contrastat informació … i, sobretot, hem après molt! Ara sabem curiositats sobre els planetes del Sistema Solar que no sabíem, els moviments del planeta Terra i les fases de la Lluna, entre altres coses.

Si cliqueu als enllaços, podreu veure la presentació del projecte de cada grup classe. El proper curs esperem fer-vos l’exposició en directe.

TERCER A TERCER B QUART A QUART B

El treball per projectes fomenta un aprenentatge autèntic perquè els aprenents contextualitzen allò que aprenen, descobreixen el món en companyia dels altres, s’enfronten al desafiament de plantejar i resoldre problemes reals, dirigeixen la seva pròpia indagació i se sorprenen del seu propi aprenentatge. Les i els mestres confiem en l’alumnat i els cedim el protagonisme per fomentar la seva autonomia.

Com afirma Fernando Hernández, “L’educació és una experiència de vida. No és només una experiència per preparar per a la vida”.