COLÒNIES

El passat 8 de març del 2022 els i les alumnes de cicle superior(5è i 6è) vam anar de colònies a l`alberg Torre Malagrida d’Olot a la província de Girona, durant 4 dies i 3 nits.

Vam visitar el volcà Montsacopa i al dia següent el Croscat, tota dos formen part de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Les coses que més em van agradar van ser: menjar al restaurant Can Xel, veure d’aprop la Zona Volcànica, compartir la dutxa amb els amics i explicar històries de por per la nit. Va coincidir que els dies que estàvem allí era l’aniversari d’un amic que es diu Pau Rosell. Vam anar i tornar amb autobús.

ENS HO HEM PASSAT PIPA!!!

Roberth David Dragota

LES COLÒNIES DEL CdA DE LA GARROTXA

Hola, soc el Martí i aquest és el meu article de les colònies de CdA de la Garrotxa.

Els alumnes de cicle superior vam anar de colònies a Olot, del 8 al 11 de març de 2022.

Vam agafar l’autobús el dia 8 i vam fer una parada al parc de l’Agulla per esmorzar, vam tornar a agafar l’autobús i vam arribar a l’alberg, on ens allotjaríem durant aquests 4 dies.

Durant aquests dies, vam anar fent diverses activitats: visitar el museu “Espai Cràter”, anar als volcans Croscat i al Montsacopa, anar a la fageda d’en jordà, la descoberta d’Olot, passar per diferents parcs, fer jocs de nit (entre elles la disco).

Els alumnes de 5è B teníem 4 habitacions (una per grup), els de 5é A tenien 3 habitacions (2 per les nenes i 1 pels nens) i els de 6è A i B tenien vàries habitacions (per grups).

Els mestres del CdA, el Romero, la Susanna i la Laura, ens van ensenyar moltes coses.

Finalment, el dia 11 vam agafar l’autobús per anar cap a Alguaire.

Va ser una experiència molt divertida i interessant!!!

Martí Nogueras Fontova

TALLERS CIENTÍFICS A CS

Durant el mes de febrer hem estat treballant tallers científics a tota l’escola. A cicle superior n’hem fet quatre:

  • El taller de magnetisme: vam treballar la brúixola.
  • El taller de la contaminació acústica: vam poder anar per totes les classes a mesura el soroll  amb un sonòmetre.
  • El taller de la llum: vam agafar el disc de Newton i amb unes piles el disc girava i es veia blanc.
  • El taller de l’electricitat: amb llimones i monedes vam encendre petites llumetes de colors.

Ha estat un mes divertit i ple d’aprenentatge.

Axel Montoy Pociello

EL MEU ANIVERSARI

El dia 9 de febrer va ser el meu aniversari.Quan vaig arribar a l’escola els meus companys/es em van felicitar i van firmar un cartellet que l’Ares ens prepara amb molt carinyo.

A anglès la Maria i tota la classe em van cantar “happy birthday”. Després al menjador me van cantar “cumpleaños feliz”, va ser molt divertit pujar a la cadira.

M’ho vaig passar genial, va ser molt divertit i a més la meva germana em va fer un pastís boníssim i els pares em van regalar 20 euros.

Fatu Sumareh

PROVES CANGUR 2022

Avui dijous 17 de març l’alumnat de cicle superior ha participat en les Proves Cangur. Des de l’Escola Teresa Bergadà animem als nostres alumnes a presentar-se com un repte per posar a prova les seves habilitats matemàtiques. A principis del mes d’abril des de la pàgina web del Cangur es farà pública la llista del 6% d’alumnat amb les millors puntuacions.

Desitgem molta sort als i les nostres participants.

La prova Cangur és una activitat matemàtica anual, amb el format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove. Hi ha una comissió que s’encarrega de totes les qüestions acadèmiques i tècniques, així com de proclamar els resultats i lliurar els premis.

EXPOSICIÓ DEL COS HUMÀ

Els alumnes de 5èB hem fet el projecte del cos humà, a la classe vam fer grups de dues persones i a casa cada grup es va preparar la seva part per fer l’exposició. La senyoreta Marisa ens ho va corregir i ens va deixar uns dies per preparar-ho a casa.

Al Febrer vam fer la presentació davant de tota la classe i al mateix temps ens va gravar.

Marc Zaragoza Serramona

CdA LA GARROTXA

Els dies 8,9,10 i 11 els alumnes de cicle superior hem anat de colònies a Olot, allí hem pogut observar la gran riquesa del paisatge, tot envoltats de volcans i de molta vegetació. De ben segur ens ha servit de gran ajuda per poder començar el nostre proper projecte, el de la Terra.

Hem fet moltíssimes activitats a través del camp d’aprenentatge de la Garrotxa, amb la Susanna, el Romero i la Laura.

  • Descoberta d’Olot: on a través d’un mapa hem buscat els llocs més emblemàtics de la ciutat.
  • Volcà Montsacopa: allí hem après a fer una lectura del paisatge que ens envoltava.
  • Espai cràter: al museu hem descobert a través de vídeos, maquetes i material manipulatiu moltes curiositats sobre els volcans.
  • Volcà Croscat: gràcies al volcà hem vist les diferents característiques i hem entrat al seu cràter.
  • Fageda d’en Jordà:  hem caminat, descobert i relaxat en un espai natural.
  • Colades de lava: hem pogut veure i entendre com es comporta la lava.
  • Castellfollit de la roca: per on hem passejat i gaudit dels encants d’aquesta petita població.

A l’Alberg Torre Malagrida hem pogut compartir moltes estones de joc i de convivència, la qual cosa ha fet que augmenti el vincle amb els companys i les companyes.

Ha estat una experiència molt enriquidora, sens dubte perdurarà per molt temps en el nostre record.

 

Cicle Superior

 

ENS TRAIEM LES MASCARETES

El dia 10 de febrer de 2022 va ser el dia que els polítics van decidir que ens podríem treure les mascaretes a l’hora del pati. Aquell dia al col.legi, a cicle superior ens tocava futbol i vam poder gaudir d’un partit molt més divertit ja que les mascaretes ens dificultaven la respiració (un dels aspectes més importants en els esports).

Tots i totes estem molt contents/es que poc a poc puguem anar traient totes les restriccions que ha portat el coronavirus. Esperem d’aquí poc poder tornar a una vida sense impediments pel covid.

Quim Carnicé Satorra

PARTICIPACIÓ DE CS EN CONCURSOS LITERARIS

Amb els títols La Lluna i la seva iaia, de la Lua Gonzalez i Millors amics, del Pau Rosell aquests dos alumnes de cinquè han participat aquest any en el XIX Premi Pilarín Bayés.

En aquesta edició de contes escrits per nenes i nens, la temàtica ha estat: La salut mental, benestar emocional de grans i petits. La intenció és ben clara: trencar els estigmes que pesen sobre el tema i donar llum a través de les històries dels infants. Serà per la diada de Sant Jordi quan el jurat comuniqui als centres els contes guanyadors. Desitgem molta sort a tots dos.

 

A cicle superior també tenim dos finalistes per al XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta, la Mariona Farré i el Pau Rosell.Tots dos participaran en la categoria Grumets Verds amb fragments de lectura del llibre d’en LLuís Prats titulat Estimat monstre.

Aquest any, per motius sanitaris, la Semifinal del Segrià tampoc podrà fer-se de manera presencial. Els nostres alumnes s’enregistraran en vídeo a la nostra escola el dia 7 de març i farem arribar la gravació al jurat de l’organització. Serà el dia 18 de març quan tindrem el veredicte del jurat. Els volem desitjar molta sort i agrair la seva participació.

 

Cicle Superior

ÚLTIMA SETMANA DEL TRIMESTRE CONFINADA

Els últims tres dies del primer trimestre no vaig poder venir a classes ja que estava confinada perquè una companya d’una activitat extraescolar va donar positiu. Aixó va fer que hagués de treballar des de casa amb una aplicació que es diu classroom. La senyoreta ens va enviar un correu on deia els deures què haviem de fer.

Jo durant el confinament m’avorria una mica perquè volia estar amb els meus amics i amigues però per sort em vaig fer una PCR i vaig donar negatiu.

Ara som al febrer i des d’ahir dijous dia 10 ja podem anar sense mascareta al pati. Aquesta és una de les últimes restriccions que han tret a tot Catalunya i els nens i nenes estem molt contents i contentes.

Martina