NOTICÍES A LA CLASSE DE 5è A

Tots els i les alumnes de cicle superior estem acabant el projecte del cos humà i alguns cursos estan preparant l’exposició per a les famílies. D’aquí poc començarem un nou projecte que serà el de LA TERRA.

A la nostra classe hem tingut  un canvi de tutora, l’Ares Moreno serà la responsable de que aprenguem moltes coses durant la resta del curs.

Durant aquest  mes de febrer estem realitzant els tallers científics. Nosaltres, els nois i les noies de 5é A hem fet amb la nostra tutora el taller de la pila titulat Poden les piles emmagatzemar energia? Les dues sesions  han estat molt interessants i divertides, esperem que els altres tallers també ens ajudin a aprendre moltes coses.

Yassin Bouazza ElBellarh

AQUESTA SETMANA…

Aquests primers dies del segon trimestre a l’escola hem fet coses diferents del que fem normalment.

Com a Alguaire es celebra molt la festa de Sant Antoni i la nostra escola sempre col.labora, les mestres de cicle superior ens van proposar dibuixar animals on es pogués veure com són per dins. A la nostra classe hem fet una cigonya molt gran i l’hem pintada amb ceres toves. La classe de 5è B ha fet una serp molt llarga. Aquests dibuixos els portaran a l’ajuntament i tota la gent que vulgui els podra anar a veure.

Aquesta setmana també ha vingut una professora nova, l’Ares, per substituir a la Raquel que està de baixa perquè ha de tenir un nen. Intentarem portar-nos molt bé amb ella.

Finalment aquesta setmana hem fet un resum del cos humà, que és el projecte que hem  estat treballant fins ara i ens agrada molt.

Jan Bantolra Mombiela

 

AMIC INVISIBLE

El passat dimarts 11 de gener vam fer l’amic invisible. L’havíem de celebrar a finals de trimestre però estàvem confinats.

Així doncs, després de vacances vam tenir la sorpresa que el nostre amic invisible ens havia preparat: un regal amb molt afecte.

El regal el vam fer de la següent manera: s’havia de comprar o fer a mà alguna cosa, l’havíem d’embolicar i fer un escrit amb pistes de qui érem. Va ser una tarda molt especial on vam experimentar sensacions com: nervis, emoció i il·lusió.

Però recordeu: els millors regals són els que no tenen preu.

Cesc Aran Bañeres

INSTAL·LACIÓ ARTÍSTICA ANA GARCIA-PINEDA

Queda inaugurada la instal·lació artística de cicle superior!🎉🎉🎉🎉
Al llarg de tot el primer trimestre, l’alumnat de 5è i 6è, ha estat treballant l’autora Ana Garcia-Pineda.
A partir de la motivació inicial de la caixa “La jardinera peluda”, van dur a terme diferents tallers relacionats amb el… Llegeix més»

UNA EXCURSIÓ AMB BICICLETA

El dia 3 de desembre les dues classes de 5è vam fer una excursió amb bicicleta pel nostre poble. Primer, els dos monitors d’Osca ens van fer una xerrada a l’aula de psicomotricitat. Ens van preparar un power point on hi havia un vídeo sobre l’evolució de la bicicleta. També ens van explicar els seus beneficis, per exemple: que no contaminen, que s’estalvien diners, que és bo per la salut…

A continuació vam fer una volta amb bici pel pati de l’escola. Després vam anar en direcció al Sagrat Cor i vam continuar recte fins que vam arribar a la Popa de la Balena, on vam esmorzar. Allí vam jugar a un joc on s’havia de fer quatre equips, cada equip feia una fila, cada persona per ordre de fila anava a buscar el seu casc i la seva bici (que estaven a l’altra punta), guanyava qui primer arribava al seu equip. Finalment vam tornar a l’escola, passant per l’Ermita del Merli.

Va ser una experiència molt divertida i emocionant.

Tant de bo ho poguéssim tornar a repetir!!!

Duna Magrí

I TU, QUIN NEOLOGISME TRIES?

Ja fa vuit anys que l’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra i l’Institut d’Estudis Catalans fan una crida oberta a participar en la tria del neologisme de l’any.

I que són els neologismes? Doncs són paraules que fem servir en el nostre dia  a dia, i que o bé no estan incloses al Diccionari de la llengua catalana, o si hi són, tenen un significat diferent. En anys anteriors: estelada (2014), dron (2015), cassolada (2017)…han estat alguns dels neologismes guanyadors; només un per any.

Aquest any, i com en cursos anteriors, l’alumnat de cicle superior de l’Escola Teresa Bergadà se suma a la crida i participa a nivell de classe. Les entitats organitzadores han triat deu paraules ben curioses i som tots/es nosaltres qui podem decidir des de l’1 de desembre fins el dia 19.

Serà el 20 de desembre quan es farà públic el neologisme guanyador d’aquest any. Si voleu participar només cal omplir el formulari que trobareu a  www.neologisme.cat.

 

LECTURA EN VEU ALTA

Durant el mes de desembre i gener, a l’Escola Teresa Bergadà, els alumnes de cicle superior participen en un concurs de lectura en veu alta, una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana. El llibre proposat per l’organització es titula ESTIMAT MONSTRE.

La manera de seleccionar els dos nens/es que representen a la nostra escola és la següent: primer a cada classe es trien per votació secreta dos dels alumnes voluntaris i després El Consell d’Infants és qui escull entre els vuit finalistes els dos millors lectors/es.

Durant el mes de gener tindrà lloc a Lleida la primera fase del concurs, esperem que els/les  representants de la nostra escola tinguin molta sort.

Oriol Casales Contreras

FEM LAPBOOKS PEL PROJECTE DEL COS HUMÀ

El dia 24 de novembre, a la classe de 5èB, ens van presentar els lapbooks. Haviem de fer quatre lapbooks: un dels ossos, un dels músculs, un de la medul·la espinal i l’encèfal ( la part central del sistema nerviós), i per últim el lapbook dels cinc sentits.

La meva taula (el Nil, la Lua, la Julia, el Pol i jo) volíem fer el lapbook dels ossos, però un altre grup també ho volia. Per això ens ho vam jugar a pedra, paper i tisora i vam guanyar nosaltres!! Així que la nostra taula fem el lapbook del ossos. La dada que m’agrada més és l’os més petit del cos humà, que mesura dos coma cinc o tres mil·límetres i està a l’orella! Es diu estrep.

Durant els propers dies acabarem els lapbooks.

Adrià Fuentes Figuerol

El TALLER DE L’APARELL LOCOMOTOR

El dilluns 15 de novembre després del pati va venir la Marta a fer-nos un taller de l’aparell locomotor, l’aparell que ens permet moure’ns .

Primer de tot vam fer una rotllana i ens vam presentar dient els nostres noms. Després d’això vam començar el taller, la primera activitat que vam fer va ser en parelles, vam anar saludant-nos cada vegada més lluny i ens vam adonar que com més lluny estàvem més fort ens saludàvem.

Una activitat que també ens va agradar molt va ser una en la que nosaltres érem esquelets i la nostra parella era un escultor que ens podia posar de qualsevol manera o forma, era molt divertit!

Després d’aquest joc la Marta ens va dir que érem fideus i sol ens podíem bellugar fent aquesta forma, no podíem moure les articulacions.

Us imagineu que sol poguéssim bellugar-nos com a fideus!?

Va ser una experiència divertida i que mai oblidaré.

Pau Rosell Barta

EXPERIMENTS DEL PROJECTE: COS HUMÀ

Aquests últims dies, a la classe de 5èB hem fet molts experiments sobre els aparells que formen part de la nutrició.

Aquests aparells són:

-L’aparell urinari/excretor

-L’aparell circulatori

-L’aparell respiratori

-L’aparell digestiu

Sobre aquest últim no en parlaré per què ja ho va fer la nostra companya Abril.

En l’experiment de l’aparell respiratori vam utilitzar: una botella tallada per la meitat, unes canyetes, dos globus i un guant de làtex.

En l’experiment de l’aparell circulatori vam utilitzar: aigua amb colorant alimentari roig, globus i canyetes.

Per últim, l’experiment de l’aparell urinari/excretor, va ser visual i posarem una imatge al nostre mapa conceptual.

Va estar molt divertit i vam aprendre molt!

Isaac Farreny