PRIMER COMITÈ AMBIENTAL DEL CURS 16-17

El 30 de gener de 2017 es va reunir el Comitè ambiental  de la nostra escola amb tots els representants. Per part de l’ alumnat enguany són el Jep de P-5, l’ Emma de CI, el  Miquel de 3r, elJordi de 4rt, el Marc de 5è i la Carla de 6è.

reduida

Els temes que es van tractar  són  quatre:

a) Es va presentar l’ estudi de les barreres arquitectòniques  que s’ havia fet amb l’ activitat del dia d’ Anar a Peu, d´on es podia dir que el 80% de les barreres arquitectòniques que tenim al poble de Torà són de dificultat d’ accés a les voreres.

Es van explicar les actuacions fetes des de l’ escola, com la carta a l’ alcaldia i la resposta que ens va venir a donar el mateix alcalde, publicada en aquesta web.

b) Es va comentar al Comité que el mateix dia d’ anar a peu al parc vam observar que no hi quedava cap dels cartells que s’havien col·locat l’ any anterior. El Comité decideix que caldria renovar-ho, i que l’ alumnat busqui  noves idees i solucions.

c) Davant de la poca producció que té aquest any l’ hort,  els alumnes representants del comitè van pensar en fer un recull         d’ opinions, per saber  a què podia ser degut. Tot l’ alumnat  va poder  expressar la seva opinió penjant un pòstic  al plafó de           l’ entrada on hi havia  el cartell : Què li passa al nostre hort?.

Analitzant les diferents respostes, es creu que  segurament  li manca matèria orgànica i per tant, des del Comitè s‘ aprova sol.licitar a  l’ Ajuntament que pugui renovar la terra a l’ estiu.

d) Es presenta la proposta de continuar conservant el distintiu d’escola verda, per la qual cosa s’ haurà de tornar a fer una diagnosi per tal de conèixer les fortaleses i debilitats, és a dir el que fem bé i el que podem millorar, així com elaborar el PLA PER A LA  SOSTENIBILITAT (PES). El Comitè aprova  aquesta proposta i per tant es faran totes les actuacions necessàries per seguir dins el grup d’ ESCOLES VERDES.