CELEBREM EL DIA INTERNACIONAL DE LA PAU COMMEMORANT LA MORT DE GANDHI

Avui, 30 de genr de 2017, al pati de l’ escola Sant Gil, ens hem aplegat tot l’ alumnat per a escriure una gran paraula , PAU i el grup de 6è ens ha llegit el manifest que han preparat amb un missatge molt clar:” Per damunt de tot,desitgem viure en un món de pau”

Però no s’ escull  aquest dia perquè sí, es fa  perquè, en un dia com avui, ara  fa ja  69 anys, va morir un home bo, un home que tots nosaltres també desitjava la pau i va fer de la seva vida una expressió del que pensava sobre la pau. Aquest home es deia Gandhi. La vida i les accions de Ghandi eren un reflex del seus pensaments: practicava la reflexió i la pregària, era partidari de la igualtat entre home i dona, no creia en la propietat privada, era pobre i no posseïa res , fins i tot vestia amb la roba que ell mateix es confeccionava.

Cada any, el 30 de gener, es commemora arreu del món la seva mort, amb la celebració del Dia escolar de la no-violència i la pau. Es celebra per a no oblidar-lo i per subratllar que aquestes aspiracions de la humanitat no poden ser només paraules en un llibre, sinó que han de poder guiar i inspirar la nostra manera de ser, el nostre comportament diari. La veritable pau comença per un mateix, si cada gra de sorra és negre aleshores la platja serà negra i siper contra cada un de nosaltres viu en armonia el món serà armoniós.

“No hi ha camí per la pau. La pau és el camí”, deia Gandhi. És tant important allò que volem aconseguir com la manera com ho aconseguim, “la fi està en els mitjans, com l’arbre està en la llavor”.                         pau-reduida