Projecte Educatiu

Som escola cíclica rural. Actualment, tenim 2 unitats assignades, però tres classes separades a Educació Infantil i, 4 unitats a Educació Primària amb 4 tutories. Treballem tant per cicles com en grups de primària i educació infantil. Realitzem reflexions pedagògiques sobre el nostre treball  un cop al mes.

Els nostres trets d’identitat que ens defineixen són:

a) L’escola, pel fet de ser pública, es regeix per la Constitució i l’Estatut de Catalunya i acull les diverses maneres de pensar, essent oberta a tothom. Defensem els valors democràtics en la gestió, funcionament i la presa de decisions.

b) Ens guiem pel principi de coeducació, propugnem la no-diferenciació per la raó de sexe.

c) La llengua catalana és la llengua d’ús i comunicació de la vida quotidiana, és la llengua vehicular utilitzada en procés d’ensenyament-aprenentatge. L’escola intenta transmetre els trets d’identitat catalans en tots els aspectes i continguts culturals i tradicionals. Vetllem per tal de que no es produeixi cap tipus de discriminació d’ús i aprenentatge de les dues llengües oficials.

d) L’escola té el compromís de fomentar en l’alumne una actitud activa, curiosa, investigadora i crítica, que mitjançant la comunicació i el treball, serà la base de la seva formació i de l’adquisició dels seus aprenentatges i coneixements.

e) Ens manifestem com una escola aconfessional, tolerant i respectuosa amb la diversitat religiosa en el marc de la legislació vigent. Ofereix a les famílies la possibilitat de rebre ensenyament de religió catòlica, a més tenim present i mostrem la cultura en el qual estem inserits a través de les tradicions, el símbols i fets culturals.

f) El nostre centre pretén ajudar als alumnes a descobrir i potenciar les seves possibilitats físiques, intel·lectuals i afectives i acceptar les pròpies qualitats i limitacions. Fomenta l’educació per la salut i el benestar propi.

g) Acollim la diversitat cultural com a un valor positiu, sobretot fomentant i facilitant la convivència dels alumnes, promovent-n’hi una aprenentatge conjunt.

h) L’escola mostra un gran interès i voluntat en fomentar el respecte al medi ambient, promovent l’educació del consum, fomentant accions com el reciclatge, la reutilització, etc., també donant a conèixer el nostre entorn més proper per procurar preservar-lo.

i) La línia metodològica del centre va dirigida a respectar el nivell i ritme personal de cada alumne/a, evitant d’aquesta forma tot tipus de discriminació. Ens basem en el principi d’igualtat i no-discriminació. Assumim la presència d’alumnes amb necessitats educatives especials i intentem donar-los respostes satisfactòries.

j) Es partirà en tot moment del bagatge cultural i dels coneixements que tinguin els nens i les nenes per tal d’adequar els continguts a la seva realitat més propera.

k) L’escola promou la resolució de conflictes a partir de la reflexió per part de les parts afectades, i buscant una solució consensuada i pacífica afavorint el diàleg.

l) L’escola promou la participació en activitats proposades pel municipi, siguin educatives o amb un caire cultural concret. També promou el millor coneixement de l’entorn del centre per tal d’apreciar-lo i cuidar-lo.

SÓN PROJECTES /ACTIVITATS ARRELATS AL CENTRE: 
compostatge

1) MEDI AMBIENT: Agenda 21 Comitè medi-ambiental,  publicació activitats.

Som Escola Verda. Reduïm, reutilitzem i reciclem els residus.

Pla consum de fruita i llet. Inici novembre 2018.

2) BIBLIOTECA: Funcionament Biblioteca, Revista Escolar, publicació activitats.

3) PLA CATALÀ DE L’ESPORT: Funcionament i llistat activitats escolar trimestrals

 

4) Potenciem el treball de les llengües estrangeres:

  • En el nostre centre s’imparteix AICLE, Aprenentatge Integrat de Continguts i Llegua Estrangera, des del 2006, en l’àrea de medi.
  • S’oferta el francès com a segona llengua estrangera de manera opcional.

Objectius en relació als aprenentatges i resultats acadèmics.

  • Globalitzar diferents àrees curriculars.
  • Propiciar un ensenyament integral i variat, que faciliti el desenvolupament de la diversitat de capacitats de l’ alumnat.
  • Fomentar una implicació constructiva de l’escola en el seu entorn.
  • Partir dels interessos dels nens.
  • Partir de l’entorn proper.
  • Treballar la gestió de les emocions.
  • Fomentar la implicació responsable de l’alumnat en el seu aprenentatge, amb una actitud d’interès, esforç i constància.
  • Fomentar un ensenyament actiu, que faciliti, que l’alumnat sigui protagonista del seu aprenentatge, tot recollint els seus interessos i respectant el seu procés maduratiu natural; tot procurant a l’alumnat una relació rica i estimulant amb l’entorn; i tot implicant-lo activament en la seva pròpia avaluació.
  • Els recursos metodològics seran variats i creatius, fomentant l’ús de diversos materials en diversitat de situacions, dins de les possibilitats del centre.

Es rendibilitzarà al màxim els recursos humans disponibles al Centre per tal d’assolir els objectius establerts.

  • Utilitzar metodologies experimentals i científiques de manera que l’alumnat en sigui el protagonista i construeixi l’ aprenentatge significatiu.
  • Afavorir la consciència crítica, la iniciativa i la presa de decisions, tot defugint el dogmatisme,el conformisme i la passivitat.
  • Dotar l’alumne de les eines fonamentals per integrar-se adequadament en la nostra societat complexa i canviant, amb una atenció especial a l’ús de les noves tecnologies, per tal que assoleixi les competències bàsiques.
  • L’avaluació, serà entesa com a eina de seguiment del procés d’aprenentatge, serà continuada i utilitzarà varietat de recursos i instruments. Es fomentarà l’autoavaluació.

Objectius en relació a la cohesió social ( inclusió, cohesió i coeducació )

  • Interrelacionar en situacions de treball i lúdiques els alumnes dels diferents cicles.
  • Fomentar valors de col·laboració, responsabilitat, solidaritat, etc., tal com queden definits en el nostre ideari.cohesio
  • Fomentar la integració responsable en l’entorn cultural, social i ecològic, tot donant una especial rellevància a l’educació dels valors que hem establert en els principis ideològics.
  • Fomentar el respecte a la diversitat individual i cultural de tots els integrants de la comunitat educativa.

Vinculació amb l’entorn.

  • Implicar tota la comunitat educativa (alumnes, pares, mestres…) en un projecte comú, tot fomentant la participació de tothom.
  • Vincular l’escola amb l’entorn social i cultural, tot arrelant-la en les tradicions populars.
  • Afavorir el desenvolupament de la identitat social i cultural dels/les alumnes.
  • Establir períodes en la vida quotidiana, relacionats amb els mesos i les estacions de l’any.
  • Afavorir la interrelació de tota la comunitat educativa, en un marc alhora pedagògic i lúdic.
  • Establir situacions significatives per canalitzar les activitats curriculars, el tema de l’any i els projectes de classe.
  • Fer el comiat dels alumnes de 6è en l’acte corresponent i donar la benvinguda a l’alumnat de P3.
  • Hi ha festes i/o activitats que són línia d’ escola que es presenten al Claustre per tal de ser aprovades a la PGA i altres es poden organitzar de nou cada curs.  Per aquestes últimes la comissió sortides elabora una proposta d’activitats al Claustre, on s’estableix el paper de cada mestre/a i les aportacions de cada cicle i/o nivell.