LA FLOR, L’ ÒRGAN REPRODUCTOR D’ ALGUNES PLANTES

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Dins el tema del ÉSSERS VIUS, la classe dels YOTUBERS, hem estudiat els animals invertebrats, la fauna del nostre hort, que per cert és ple d’ animals invertebrats ( el caragol, la marieta, el pugó, el cuc de terra, la papallona, les mosques i mosquits i molts més).

També hem estudiat , l’ órgan reproductor de les plantes, LA FLOR. A ra bé no totes les plantes es reprodueixen secualment, hi  hi ha que fon de forma asexual, con les falgueres per exemple, elles ho fan a través d’ espores.

Per tal d’ entendre bé el que estem estudiant no hi ha com poder-ho observar , tocar i en aquest cas anar a buscar. Així que el dimecres a la tarda que ens toca medi, vam sortir cap a la riera que passa a prop de l’ escola i vam venir  amb mostres de diferents tipus de plantes i de flors. Primer vam fer una primera classificació de plantes  amb flors i plantes sense flors, i al final vam posar-nos a dibuixar com era una flor per dins.

Les plantes que es reprodueixen sexualment  algunes ho fan mitjançant la FLOR ( Criptògames ) i altres sense flor ( són les anomenàdes fanerògames).

A classe vam poder observar diferents tipus de flors i vam analitzar  i descobrir quines parts de la flor corresponien a l’ òrgan sexual masculí i quin al femení. Un dibuix és el que més ens ajuda en aquest cas.

La polinitizació, una de les fases més importants per la fecundació, es pot fer de diferents maneres, ja sigui autopolinització, pel vent  o pels insectes.

Per finalitzar volem dir, que ens falta anar a preguntar al CM quines són les plantes beneficioses i perjudicials per al nostre hort escolar.