DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I DE LA PAU

Ahir, 30 de gener, va ser el dia escolar de la no-violència i de la pau. Aquest dia es commemora  la mort de Mahatma Gandhi, líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat el 1948 a trets  per gent que no estaven d’acord amb ell i els seus pensaments. Era un home, que com nosaltres, desitjava la pau i va fer de la seva vida una expressió del que pensava sobre ella.

L’objectiu d’aquest dia  és tenir respecte a les persones que ens envolten, tractar-les bé i ajudar-les. I sobretot, és que s’ha de fer  els 365 dies de l’any i no només un dia en concret.

Aquest any, a més a més, de parlar de Gandhi també hem volgut anomenar un artista que als seus temps es va convertir en un gran defensor de la pau i de la llibertat. Aquest és Pablo Picasso, gràcies a ell es va tornar a reconèixer el colom com a símbol de la pau.

Per nosaltres la Pau és un fet molt important, ens aporta tranquil·litat, respecte, somriures, llibertat i tolerància.  Cada dia de la nostra vida n’hi hauria d’haver, malauradament no cada dia n’hi ha.

Aquest matí tota l’escola ha anat caminant fins al parc on hem llegit el manifest i hem penjat les nostres creacions d’elements naturals al salze del parc, convertint-lo així amb el SALZE DE LA PAU. A més a més, cada classe ha fet saber el seu desig. El que ens ha quedat clar és que volem que aquests desitjos es compleixin cada dia de l’any.

Aquí us deixem el vídeo