COM A ESCOLA VERDA PARTICIPEM AL II SIMPÒSIUM DE ESenRED

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’ESCOLA SANT GIL DE TORÀ  VA  PARTICIPAR  EN EL II SIMPOSI D’EDUCACIÓ AMBIENTAL ESenRED  A LA POBLACIÓ SEGOVIANA DE VALSEIN DINS LA SEU DEL CENEAM (Centro Nacional de Eduación Ambiental) EN PLE PARC DE LA SERRA DE GUADARRAMA.

Més de 70 mestres de primària, professorat de secundària i assessors/es ambientals han fet estada  al CENEAM els passats dies  4,5 i 6 de juliol  per celebrar el II Simposi de professorat Escoles cap a la sostenibilitat,  organitzat per la xarxa estatal ESenRED de la  qual la XESC (Xarxa d’Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya) n’és membre. El nostre centre, com a Escola Verda, en forma part i vàrem participar compartint el projecte AMB L’ HORT A TOTES.

De Catalunya hi hem participat 14 persones: 9 docents, 4 tècniques i 1 postdoctoranda argentinobrasilera de la UAB.

Els principals objectius d’aquestes jornades han estat:

•  Compartir experiències i recerca èn l’àmbit d’Eduació  Ambiental en el sentit més ampli
  •  Elaborar propostes de reflexió i de treball de les diferents xarxes de ESenRED.
  •  Recollir un catàleg d’exemples de bones pràctiques
  •  Endegar  treballs en  xarxa entre els docents  dels centres.

La ponència inaugural va ser “L’Educació ambiental participativa i la construcció prospectiva de futurs sostenibles” a càrrec de la Dra. Eloísa Tréllez Solís. http://www.dailymotion.com/video/xbo0kf_eloisa-trellez-solis_news

Enllaços a dues obres de Eloísa Tréllez Solís:

En total es van presentar més de 50 comunicacions, repartides en espais de primària i secundària.  L’institut hi vam participar amb l’actuació Salvem la colònia d’orenetes, però també en vam compartir altres durant les aportacions. Cada actuació era valorada en els àmbits de:

• 1)Integració curricular, en el marc de les àrees (les sortides, les recerques, treballs,o projectes transversals de l’ área de medi   com  “ AMB L’ HORT,  A TOTES!”
  • 2) Participació (comitè ambiental, comunicació, tutories…)
  • 3) Gestió sostenible del centre (compres sostenibles, reutilització de lllibres, recollida    selectiva,…)
  • 4) Acció en el medi. Implicació a l’entorn. Exemples nostres són: la recollida  de roba usada, l’ apadrinament d’ espais, la sensibilitazació de les diades d’ anar a peu, de l’ aigua, del mediambient, l’ hort,,,,,)
  • 5) Treball en xarxa (trobades d’alumnes, de professorat)

Les experiències compartides i les necessitats comunes orienten cap a la integració de projectes:  ambientals, de salut, de convivència i resolució de conflictes, de democràcia participativa, interpretació de patrimoni natural i cultural, de solidaritat i cooperació, recuperació de sabers ancestrals i diàleg amb els nous.  Aquest Simposium, va ser el marc idoni per anar sembrant llavor d’ il.lusió  que fructificaran , de segur, amb el temps.