La Psicomotricitat és una disciplina que engloba les edats 3-8 anys (dins del nostre marc escolar).
El dispositiu de la sessió consta de diferents parts: ritual d’entrada (rotllana), fase de joc motor (descàrrega), fase de joc simbòlic (joc sensorio-motor), fase de relaxació (Ex. massatges), fase de representació (representació gràfica del què s’ha fet, a què s’ha jugat). Fer el pas de la vivència motriu (el cos) a la part cognitiva, abstracció (la ment): fer construccions amb fustetes o dibuix del què s’ha fet. I, finalment, el ritual de sortida (recollida de material i breu posta en comú).
En les sessions de psicomotricitat l’infant és qui crea, qui decideix què fer a partir dels seus interessos i del joc espontani en els diferents espais i amb els materials que la Psicomotricista ofereix. Es contempla a l’infant en la seva màxima expressivitat corporal, mental i afectiva així com les pròpies relacions vers els diferents espais, objectes, els demés i la mestra.
L’objectiu principal és: Gaudir plenament de la sessió. Només si hi ha gaudi, hi haurà progrés i per a què això sigui possible la figura de la Psicomotricista és qui proporciona aquesta segurització al nen/a, comprenent i atenent a cada infant des del respecte perquè pugui ser qui és.
L’infant a psicomotricitat es mostra tal i com és i el rol de l’adult és de guia, d’acompanyament emocional aportant límits clars i respectuosos d’acord amb les seves característiques psicoevolutives, afavorint un clima acollidor i segur. La Psicomotricista ha d’estar sempre present i disponible, intervenint si cal, respectant espais de joc i els espais vitals de cadascú.