El Sant Gil se suma a la celebració del dia de la INTERNET SEGURA

Internet és un lloc ple d’oportunitats per als menors, on poden aprendre, comunicar-se o jugar. Però també hi ha alguns riscos i consells de seguretat que han de conèixer.

És per això, que el passat 7 de febrer, l’escola Sant Gil s’ha sumat a la celebració del Dia Internacional de la Internet Segura. Des d‘infantil 5 fins a 6è de primària hem fet unes grans reflexions, cada cicle al seu nivell, a través d’un breu relat.

L’alumnat d’infantil amb el relat “El joc secret de l’Aina“; cicle inicial amb el relat “No me’n recordo“; cicle mitjà amb el relat “El meu ordinador no és cap joguina” i el joc “Ciberaventura a la ciutat“; i finalment l’alumnat de cicle superior, amb el relat “Les meves fotos i les fotos de mi” i la visualització del vídeo “Els amics estranys coneguts a la xarxa“.

Les reflexions han girat entorn sobre què és permès a la xarxa i què és una infracció; tenir consciència de la pròpia identitat digital; saber salvaguardar les dades personals; detectar abusos i saber demanar ajut a les persones adultes; ús de les pantalles, videojocs i xarxes socials; … . A més, l’alumnat de cicle mitjà ha elaborat un mural de bons hàbits i consells cibersaludables que de ben segur, ens seran molt útils per anar recordant.

Us deixem un enllaç a la web Internet Segura, ja que també hi ha recursos i consells per treballar des de l’àmbit familiar.

Cliqueu per veure les IMATGES.

1. Mapa Ugarte

Genial!! És un tema important i trobo que està molt bé que el tracteu a totes les edats. Que coneguin els perills per poder decidir actuar amb responsabilitat. Gràcies per l’acompanyament que els feu i per compartir-lo amb nosaltres.