Projecte educatiu

De la motxilla al cor

Que els aprenentatges i les experiències que omplen les motxilles arribin al cor dels infants.

Alumnes pintant el mural amb Joan Turu

La nostra escola entén l’educació com un fet que abraça els diferents aspectes que integren la personalitat dels infants i posa els mitjans per potenciar-los.

L’escola Santa Maria d’Avià es defineix com a:

• catalana
  • coeducativa
  • plural
  • participativa i democràtica
  • inclusiva
  • escola per la sostenibilitat

Els nostres objectius són:

• Potenciar l’adquisició de coneixements i l’aplicació sobre la realitat en un món canviant.
  • Fomentar la iniciativa, l’esperit crític, la creativitat i el gust per aprendre.
  • Fomentar l’autonomia de l’alumnat i que  sigui protagonista dels seus aprenentatges.
  • Afavorir l’assoliment d’aprenentatges competencials (transferibles, significatius, productius i funcionals).
  • Respectar els diferents ritmes de treball o estils d’aprenentatge dels alumnes.
  • Apropar els alumnes a l’entorn.
  • Potenciar espais de col·laboració i d’aprenentatge mutu.
  • Potenciar l’ús de les tecnologies de la informació com a eina de treball.
  • Potenciar l’adquisició de sentit ètic i cívic de responsabilitat ambiental.

Projecte língüístic

La llengua d’aprenentatge  és el català i la potenciem com a eina d’integració. Entenem l’aprenentatge d’altres llengües (castellà i anglès) com una manera d’obrir-nos al món.

A partir de 1r de Primària s’introdueix l´ús de l’anglès en algunes activitats d’altres àrees (plàstica, medi natural i educació física), seguint la metodologia AICLE.