Història

A la primavera de 1977, després de deu anys de treball i d’esforç, la coalició formada per un comunista convençut, un capellà, un representant dels caps de família del poble, un alcalde accidental i el seu amic, diputat franquista, va aconseguir que el poble d’Avià comptés amb una escola adequada als nous temps. La bona entesa i la capacitat de treballar vers un objectiu comú per sobre de les idees personals, que van donar cos a la nostra escola, havien de ser i han estat, els que sens dubte l’han dotat de personalitat pròpia. Així doncs, fer dels principis democràtics una manera de viure i, retrobar la nostra catalanitat tants anys silenciada, van ser des del seu començament les directrius cap on encaminar la tasca docent.

Al curs 1981-82 la fundació Jaume I ens va atorgar el Premi Baldiri Reixac en reconeixement a la tasca portada a terme vers la catalanització de l’escola. Sens dubte rebre un premi com aquest és un motiu d’alegria, però en el si del nostre centre sabem que la manera d’avançar és amb el treball que fem dia a dia, que no surt als diaris, però que es nota al llarg del temps. Convençuts que aquest és el camí adequat hem anat participant i aplicant diversos projectes i programes d’innovació pedagògica amb la finalitat de millorar tant el currículum de les diferents disciplines (l’aprenentatge de la lectoescriptura segons la teoria constructivista, l’ensenyament de les Ciències segons els programes Ciència 6-12 i Ciència 3-6, l´avançament de la llengua anglesa a Educació Infantil, la introducció de les noves tecnologies a tots els nivells, escola inclusiva, etc.), com els principis i valors, promovent el sentit ètic i cívic vers l’entorn en el Projecte Escoles Verdes, fomentant la solidaritat vers altres realitats participant en el projecte d’agermanament de l´Ateneu d´Avià amb la població indígena de Charcay, afavorint les relacions intergeneracionals treballant periòdicament amb el grup de la Gent Gran.

Que els nostres alumnes aprenguin a aprendre i a conviure és sens dubte l’objectiu final del nostre treball. Aprendre a aprendre per poder adaptar-se a una societat sovint canviant, aprendre a conviure en el seu si com a ciutadans participatius, responsables i respectuosos amb l’entorn i les persones, de manera que anar a l’escola es converteixi en una experiència gratificant.