PLANETARI A L’ESCOLA

Hola a tots i totes!

Avui hem tingut una sorpresa molt especial al gimnàs de l’escola. Com a cloenda del nostre projecte sobre l’univers ens han visitat la Rat i el Carles amb el seu planetari.

Primer hem parlat amb el Carles sobre el Sistema Solar, els planetes que el composen i algunes característiques d’alguns d’ells com la densitat, la mida, les seves òrbites al voltant del Sol… també hem parlat sobre el moviment de rotació i translació, les estacions i la posició del Sol al llarg del dia (moviment ESO, est-sud-oest).

Després hem passat a la part “estrella” de l’activitat, hem entrat al planetari. La Rat ens ha explicat les estrelles i planetes que es poden veure des de Santa Coloma, hem parlat d’algunes constel·lacions, de les posicions de la estrella Polar, Casiopea i d’altres i ens ha donat alguns trucs per trobar-les quan mirem al cel. Finalment hem fet un viatge a Mart com si fóssim el robot Curiosity. Ens hem marejat i tot!

Ha sigut espectacular i hem après moltes coses; la Rat i el Carles també s’han quedat sorpresos de la quantitat de coses que sabíem després d’acabar el nostre projecte.

Aquí us deixem unes quantes fotos per a que veieu com ens ho hem passat de bé!

PLANETARI A L’ESCOLA

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *