Racons

Racons: contingut clau per atendre la diversitat dins l’aula.

Per què?

• Potencia la necessitat i les ganes d’aprendre dels infants, així com la seva autonomia.
  • Els ajuda a ser conscients de les seves possibilitats.
  • Respecta els diferents nivells i ritmes d’aprenentatge.
  • Permet flexibilitat en el treball dels nens/es, a partir de les propostes d’activitats: aprenen a observar, explorar, manipular…
  • Dóna als alumnes la possibilitat de refer el treball tantes vegades com sigui necessari, ja que els materials són manipulables.

Com?
L’aula s’organitza en petits espais delimitats (racons) on els infants -individualment, per parelles o en petits grups-realitzen alhora diferents activitats d’aprenentatge.
Ells trien el racó al qual volen anar a treballar, es responsabilitzen d’anar a buscar el material que necessiten, de realitzar l’activitat i d’endreçar-ho tot un cop han acabat.
En finalitzar la sessió, es fa una valoració col·lectiva de com ha anat.

Qui?
Els racons de treball és la metodologia d’aprenentatge que es fa servir a Educació Infantil des de P-3 a P-5  i a 2n de Primària de manera globalitzada. A Educació Primària es porta a terme des de 3r fins a 6è a les àrees de matemàtiques i llengua.

“El treball per racons és la metodologia que fem servir
perquè permet atendre la diversitat d’alumnat donant cabuda
als diferents nivells i ritmes d’aprenentatge de l’aula”.
Meli del Pino i Sònia Vique (Mestres de P4)
Junts fem l’escola!