Nou curs, nous projectes…

Els alumnes de sisè han començat el seu darrer any a l’Escola Pericot! I què han estat fent durant aquests dies de setembre i octubre? Què treballarem aquest primer trimestre? Us fem un breu resum de les feines que hem fet i de les que anirem desenvolupant.

En primer lloc, vam iniciar el curs 22-23 amb la tria d’uns delegats de classe i la creació d’unes mesures preventives (com evitar certes conductes) i unes mesures restauratives (com reparar la meva acció) en relació amb les normes de classe i escola. Els nens i nenes, per tant, han participat activament en aquest procés. Alhora, hem fet diverses dinàmiques de grup per reflexionar sobre la convivència, l’esforç, la superació i el treball en equip.

En segon lloc, hem començat les rodes, tant de llengua com de mates. Com sabeu les rodes són part de l’ADN del Pericot. A la roda de llengua hem treballat l’entrevista i la carta (expressió escrita), la comprensió lectora i la comunicació oral.  A la roda de mates, hem fet operacions combinades, resolucions de problemes i operacions bàsiques en forma jugada.

En tercer lloc, hem iniciat el nostre treball globalitzat. Per una banda, sobre el sistema nerviós i, per altra banda, sobre la Terra i l’univers. Us anirem informant de les activitats i sortides que fem! Ara bé, els alumnes també van proposar fer un projecte cooperatiu molt engrescador relacionat amb la llengua, però, de moment, no us avancem el què.

Finalment, hem incorporat a la vida del Pericot les assemblees, espais de reflexió i de propostes per millorar l’estada a l’escola!

Seguim!