Dona sang, dona vida!

Els alumnes de sisè i infantil 3 han organitzat una campanya de donació de sang… Una alumna us explica com ha estat aquest procés!

El 18 de maig posava fi el projecte d’organitzar una campanya de donació de sang. Ara bé, tot va començar un dia de febrer amb una xerrada d’una noia que treballava en el Bang de Sang i Teixits. Vam saber com organitzar una campanya, curiositats sobre la sang (se separa en bosses la sang que s’extreu, per exemple) i ens van explicar les normes: qui pot donar, quines són les condicions…

Més tard, els alumnes van fer una carta que es va enviar per Tokapp a les famílies (roda de llengua), uns cartells (des de l’àrea de visual i plàstica) que es van enganxar en el barri i uns obsequis pels donants que es van fer amb els més petits de l’escola, amb I3. També, vam preparar una enquesta des de l’àrea de matemàtiques (aquí la podeu veure Enquesta donació de sang).

El 18 de maig, dia de la donació de sang, els alumnes van fer grups per atendre als donants (oferir els refrigeris, passar l’enquesta i regalar un punt de llibre). Al final els alumnes van rebre 46 donants i 9 oferiments (són persones que per qualsevol motiu no poden donar sang).

Ens va agradar molt l’experiència perquè van ajudar a molta gent que necessita sang.

Text creat per la N. K.

Moltes gràcies per la col·laboració!