SORTIDA A PONTÓS: Un viatge al passat

Els alumnes de cinquè estem iniciant un nou projecte sobre la prehistòria. Com activitat inicial vam fer una sortida a la casa de colònies Ca n’Oliver (Pontós) a fer uns tallers sobre la prehistòria. Us compartim un text de la Marina Motger que us explica què vam fer.

SORTIDA A PONTÓS: Un viatge al passat

El divendres 15 de novembre vam fer una sortida de la prehistòria a Pontós, un poble que està situat a la comarca de l’Alt Empordà i a la província de Girona.

Quan vam arribar a Pontós vam anar a una casa de colònies on vam fer tres tallers:

En el primer taller ens van ensenyar a fer una cabanya, primer ens vam dividir en tres grups i dins d’un grup en dos grups. Després vam agafar tres pals i els vam lligar amb una corda. Un cop fet això vam posar els pals drets i finalment hi vam afegir el bruc, que té una propietat que fa que s’enganxi com si fos velcro.

En el segon taller ens van ensenyar a fer foc. Primer ens van explicar que el foc es podia fer de dues maneres: o bé fregant sílex, pirita i petits trossos de bolet o fregant un arc i un pal. Després ens vam dividir en grups de cinc persones per intentar fer foc i el meu grup no ho va aconseguir.

En el tercer i últim taller ens van explicar moltes coses de la prehistòria, com per exemple  que la prehistòria es divideix en tres parts: el paleolític, el neolític i l’edat dels metalls. Com a record de l’excursió vam fer una eina que es feia servir a la prehistòria, feta amb un petit tall de tronc i un petit tall de sílex.

Després vam anar a dinar. Quan vam acabar vam anar a jugar en una cabanya molt gran que ja estava feta i ens vam divertir molt. Al cap d’una estona va arribar l’autobús i durant el trajecte vam mirar una pel·lícula que es diu “Zootropolis”. Finalment vam arribar a l’escola on vam poder jugar una estona.

A mi em va agradar molt l’excursió perquè vaig aprendre moltes coses.

Marina Motger 5èB