Servei de préstec de la biblioteca escolar durant el projecte TODAY A READER, TOMORROW A LEADER

El projecte Erasmus+ Today a Reader, tomorrow a leader, va començar a l’octubre de 2016. Prèviament a aquestes dates no teníem en funcionament la biblioteca del nostre centre, i per aquesta raó no hi ha dades.

Com veiem a la gràfica, durant l’últim trimestre de 2016, marcat en verd, que va ser quan es va iniciar l’Erasmus+, hi va haver un increment de llibres prestats i llegits a les aules, degut potser a diversos factors com pot ser la il·lusió per la inauguració de la biblioteca escolar i també pel fet de començar un projecte de caire lector amb altres països europeus.

La tendència similar en tots els mesos de l’any 2017 va canviar en començar l’any 2018, on es pot veure com es va anar incrementant la quantitat de llibres llegits. Potser cal buscar l’explicació en el compromís dels mestres en treballar la lectura a les aules, així com també a diverses activitats relacionades amb el projecte; els padrins lectors entre alumnes de diferents edats, recomanacions a través de diversos mitjans (BookTubers, vídeo de St Jordi… ), visites a les biblioteques municipals, concursos d’oratòria… que han contribuït a l’augment del préstec i a la lectura de llibres per part dels alumnes.