Tot i les dificultats que tenim aquest curs per poder fer la robòtica com ens agradaria, a causa de la pandèmia de covid 19, a CI, com a la resta de l’escola, seguim fent aquesta matèria transversal d’una altra manera. Cada setmana li toca a un grup fer un “intensiu” de robòtica, així evitem que hi hagi massa intercanvis de material entre grups bombolla i com que, a més, hi ha un cap de setmana entre mig, els robots ja queden nets de virus pel grup que li toca la setmana següent.
Durant el 1r trimestre, hem seguit aprofundint en la programació dels Cubetto, a partir de reptes que els grups d’alumnes havien d’aconseguir superar. I ara mateix, en el 2n trimestre, estem aprenent a programar a través de la plataforma Scratch Jr.
ScratchJr és un llenguatge de programació que permet als nens d’entre 5 i 7 anys crear històries interactives i jocs. Els nens combinen blocs gràfics de programació per fer que els personatges es moguin, saltin, ballin i cantin. També poden modificar personatges amb l’editor gràfic, afegir veus i sons, i fins i tot inserir fotografies d’ells mateixos per fer que els seus personatges siguin més “vistosos”.
A robòtica es treballa sempre en equip o en parelles i l’objectiu és aprendre a programar a la vegada que s’aprenen continguts de diferents àmbits educatius: competència digital, matemàtiques, medi, llengua, creativitat,… És un treball molt ric i ampli, i a la vegada molt lúdic pels alumnes, en el qual seguim apostant com a part important del nostre projecte educatiu.