Robòtica i pensament computacional a CI

Tot i les dificultats que tenim aquest curs per poder fer la robòtica com ens agradaria, a causa de la pandèmia de covid 19, a CI, com a la resta de l’escola, seguim fent aquesta matèria transversal d’una altra manera. Cada setmana li toca a un grup fer un “intensiu” de robòtica, així evitem que hi hagi massa intercanvis de material entre grups bombolla i com que, a més, hi ha un cap de setmana entre mig, els robots ja queden nets de virus pel grup que li toca la setmana següent.

Feu clic a la imatge per a visionar el vídeo.

Durant el 1r trimestre, hem seguit aprofundint en la programació dels Cubetto, a partir de reptes que els grups d’alumnes havien d’aconseguir superar. I ara mateix, en el 2n trimestre, estem aprenent a programar a través de la plataforma Scratch Jr.

ScratchJr és un llenguatge de programació que permet als nens d’entre 5 i 7 anys crear històries interactives i jocs. Els nens combinen blocs gràfics de programació per fer que els personatges es moguin, saltin, ballin i cantin. També poden modificar personatges amb l’editor gràfic, afegir veus i sons, i fins i tot inserir fotografies d’ells mateixos per fer que els seus personatges siguin més “vistosos”.

A robòtica es treballa sempre en equip o en parelles i l’objectiu és aprendre a programar a la vegada que s’aprenen continguts de diferents àmbits educatius: competència digital, matemàtiques, medi, llengua, creativitat,… És un treball molt ric i ampli, i a la vegada molt lúdic pels alumnes, en el qual seguim apostant com a part important del nostre projecte educatiu.