La Comissió Verda engega un hort

Aquest curs la Comissió Verda de l’escola (formada per pares, mares i mestres) té entre els seus objectius la creació d’una petita parcel·la d’hort dins el pati de la zona de darrera de l’escola, una zona de terra que pertany a l’Ajuntament i que ens han cedit temporalment per poder lluitar millor contra la covid-19, ja que d’aquesta manera els nostres alumnes tenen una zona d’esbarjo més gran i poden estar més separats.

Així doncs, una part d’aquest  terreny (més o menys uns 30-40 m2) quedarà separat per una tanca de la resta del pati i es convertirà en un hort on els nostres alumnes hi podran treballar amb la supervisió d’un mestre. Aquests hauran de fer les feines típiques d’hort: netejar, plantar, regar, fer planter… així com també hauran d’estudiar les plantes i les seves necessitats, a quin temps es poden plantar, el valor ecològic dels productes que en traiem, com es fa el compost… I moltes més coses que aniran sorgint amb el temps: des del punt de vista educatiu, se’n pot treure molt de profit.

El passat dissabte, 5 de desembre, un grup de voluntaris de la Comissió Verda (4 pares i 3 mestres) van començar a adequar el terreny traient pedres, plàstics, arrels d’arbres i d’altres entrebancs que té la zona. També hi van passar el motocultor i hi van posar adob ecològic per tal que ja es pugui fer ús de l’hort tornant de vacances de Nadal.

Es pot dir que ja tenim el sòl a punt de plantar-hi el que calgui. I segur que ben aviat en traurem uns productes ben bons, 100% ecològics.