Claustre Pedagògic: Visió i Aprenentatge

El claustre del Pericot tenim inquietuds i per això la formació contínua és primordial per a nosaltres. La setmana passada l’Institut d’optometria Mercè Segarra ens va venir a fer una xerrada sobre la importància que té una bona visió per l’alumnat, ja que si aquesta no es desenvolupa correctament porta a interferències en el procés d’aprenentatge.

Ens van explicar quines poden ser les primeres manifestacions per detectar-ho, com per exemple la manca d’interès per la lectura, quins són els hàbits visuals saludables i els diferents indicadors de problemes visuals que podem detectar a les escoles. Cal tenir en compte que els problemes en el processament de la informació fa que els infants hagin de fer un esforç més gran de concentració que es manifesta en una falta d’atenció o motivació al llegir o escriure i una baixa comprensió lectora.  És per aquest motiu que la prevenció i la detecció de problemes visuals és fonamental per un bon aprenentatge dels nostres alumnes.