FAQ’s

En aquest espai  et responem a dubtes que puguis tenir de l’escola i els cicles formatius.

Si tens alguna altra pregunta, fés-nos-la arribar :  Formulari

Preguntes
Respostes
Transport – Com es pot arribar a l’escola? A partir de l’octubre, i durant el període escolar, cada matí, a 2/4 de 8h (7:30), surt un autobús de l’estació de Sant Sadurní d’Anoia, travessa el municipi i puja fins a l’escola.

El mateix autobús et baixa a Sant Sadurní i a l’estació en finalitzar les classes (2/4 3h) (14:30)h.

El aquest link pots consultar l’horari i el recorregut:  Recorregut-bus_Espiells
– Pots viure a…. Vilafranca, Barcelona, St. Feliu, Gelida, el Vendrell, etc… i estudiar a l’escola? Sí. Si no et fa mandra matinar, pots viure fins i tot a Barcelona i venir cada dia en tren a l’escola
Allotjament – L’escola té internat o algun tipus d’allotjament? No, caldrà cercar allotjament per Sant Sadurní d’Anoia o municipis propers. Alguns estudiants lloguen habitacions a Sant Sadurní i fins i tot al propi barri d’Espiells. En aquest darrer cas cal consultar disponibilitat al propietari.
Requisits per accedir – Què necessito per estudiar a l’escola? El que estableix el departament d’educació:
Pel CFGM Olis d’oliva i vins
Pel CFGS Vitivinicultura
Pel CFGS Màrqueting enològic
Per més informació, consulta aquest web
– Com fer la preinscripció? Cal seguir les indicacions que estableix el Dep. d’Educació, estem a l’espera de que concretin dates, és de preveure que a finals de maig:
 Informació sobre la preinscripció
Cost Quin cost té la matrícula? CICLE MIG: Sols cal pagar el material (uns 220€ aprox.) i l’assegurança escolar (1,12€).
CICLE SUPERIOR  El curs costa 360€ de taxes (famílies nombroses la meitat), uns 140€ aprox. de material i l’assegurança escolar (1,12€)
Es pot fer el pagament de la matricula fraccionat? Es paga tot a l’hora de matricular-se, després ja no hi ha més quotes.
Criteris de selecció
– Quin és el criteri de selecció? El que estableix el Dep. d’Educació:
Pel CFGM Olis d’oliva i vins
Pel CFGS Vitivinicultura
Pel CFGS Màrqueting enològic
Es pot fer matrícula parcial? Sí, com qualsevol cicle formatiu, però en fer-ho perds tota prioritat a l’hora de matricular-te.

Et pots matricular del curs complert, i durant el 1er mes de classes valorar, amb l’assessorament del tutor i la resta de professorat, la possible renuncia a les matèries que es vulguin cursar en anys posteriors.

Això sí, no es poden retornar els diners de la matrícula.

Activitat docent Quin és l’horari de classes? L’horari en que s’imparteix és als matins, de dilluns a divendres de 8’00 a 14’30h.
Quin és el calendari? Quan comencen les classes? CFGS VITIVINICULTURA (DUAL):

• Inici de classes de 1er curs a l’octubre, classes convencionals fins al maig.
  • Juny (ja 2n curs) inici d’estada laboral en pràctiques a temps complert en un celler fent la verema, fins al desembre (Nadal).
  • Gener (2n any): inici classes convencionals de 2n curs fins al maig.
CFGS OLIS D’OLIVA I VINS:

• Inici de classes de 1er curs a l’octubre, (novembre una setmana de classes pràctiques per l’elaboració de l’oli) classes convencionals fins al maig.
  • Juny classes pràctiques a la vinya (ja de 2n curs), combinables amb possibles pràctiques (Formació en centres de treball – FCT’s)
  • Juliol i agost “vacances” (o sols FCT’s)
  • Setembre: verema a l’escola i verema en una empresa en format pràctiques FCT’s
  • Octubre (2n any): inici classes convencionals de 2n curs fins al maig (les classe paren 2 setmanes a octubre/novembre per fer pràctiques (FCT’s) en un molí d’oli)
CFGS MARQUETING ENOLÒGIC:

• Inici de classes de 1er curs a l’octubre, classes convencionals fins al maig.
  • Juny, juliol: Possibles pràctiques (Formació en centres de treball – FCT’s).
  • Agost “vacances” (o sols FCT’s)
  • Setembre: verema a l’escola i pràctiques en una empresa en format pràctiques FCT’s
  • Octubre (2n any): inici classes convencionals de 2n curs fins al maig.
L’assistència és obligatòria? Sí, com qualsevol cicle formatiu presencial
Es pot fer on-line? No, són cicles formatius presencials
Si ja treball,o puc fer el Cicle de vitivinicultura Dual? Si per motius laborals, familiars, etc.. no pots fer un contracte amb un celler es substitueix l’estada per activitats teorico/pràctiques a l’escola durant els mesos que dura l’estada en l’empresa, (de juny a desembre)
Material Quin material cal comprar? Disposar de roba de treball, calçat de seguretat, bata de laboratori, guants, ulleres de seguretat i tisores de poda  adequades per la vinya.

El 1er dia de classe els tutors informaran en detall de l’equipament necessari.

Cal ordinador? No és obligatori però sí recomanable.

El que si cal és tenir accés a internet per consultar el correu electrònic i accedir a la plataforma educativa Moodle

Si ja tinc estudis similars, es convaliden assignatures? S’apliquen els criteris que estableix el Dep. d’Educació.

En general, si has cursat algun CF es convaliden els Mòduls de Formació i Orientació Laboral (FOL) i Empresa i Iniciativa emprenedora (EIE).

Respecte a les convalidacions entre estudis universitaris i FP, no hi ha res preestablert.

Un cop formalitzada la matriculada es fa una sol·licitud al Dep. d’Educació i ells contesten.

Més informació a: Informació sobre convalidacions