Escoles Educadores: Escola merce Rodoreda – BCN – Escola Profesor Lauro Esmanhoto – Curitiba

Projecte educatiu amb un fort compromís de l’escola Mercè Rodoreda de Barcelona amb el medi ambient i la voluntat de col·laborar en projectes amb altres escoles i compromesos amb els ODS. L’escola forma part de les Escoles +sostenibles de la ciutat de Barcelona i col·labora amb projectes de millora i de conscienciació ciutadana: patis oberts a la ciutadania, biblioteca oberta els caps de setmana, ús habitual dels parcs i entorn del centre com a espai educatiu. Per a millorar la nostra praxi i obrir les mirades dels estudiants creiem important compartir entre continents i aproximar a estudiants tan llunyans geogràficament i tan pròxims en experiències sostenibles i canvi climàtic.

Durant el curs 22-23, els alumnes de 4t de primària vam gaudir de dues trobades telemàtiques amb altres alumnes de  l’escola Profesor Lauro Esmanhoto de Curitiba. Van ser experiències molt enriquidores, on vam poder intercanviar enfocs i idees per reflexionar sobre el canvi climàtic que afecta el nostre planeta degut als mals usos dels recursos naturals durant anys.

(1 de desembre 2022)

La videoconnexió entre Curitiba i Barcelona va ser molt emocionant per a tots el nens i nenes.

Intercanvi d’experiències educatives i escolars amb l’escola de Curitiba del Brasil, escola Profesor Lauro Esmanhoto, sobre la conscienciació ecologista i mediambiental.

Donem a conèixer al nostre alumnat la problemàtica ambiental a través de l’intercanvi i connexió de les realitats de dues escoles en diferents continents.

El projecte conjunt “Què està passant a la teva ciutat- Canvi climàtic i Sostenibilitat- Curitiba + Barcelona” va començar el desembre de 2022. No obstant, l’escola Mercè Rodoreda porta anys compromesa i col·laborant amb la Carta de ciutats educadores i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS- SDG) de l’agenda 2030 de l’ONU.

Eduquem els nostres alumnes a l’importància de ser conscients dels desafiament del futur a través del pensament crític i la cerca de solucions alternatives i imaginatives.

Ens coneixem!! Xerrada telemàtica amb els nostres companys de Curitiba. Per fí ens posem cara tots.

(21 de juny de 2023)

La segona connexió entre la nostra escola i l’escola Professor Lauro Esmanhoto va ser tot un èxit.

Els alumnes van explicar-se mutuament el desenvolupament del projecte per a l’educació a la sostenibilitat i el canvi climàtic.

Compartim la realització d’accions cooperatives que facilitin afrontar els reptes i desafiaments proposats en els objectius de desenvolupament sostenible de manera crítica i contextualitzada.

Us deixem el Projecte de Curitiva que hem fet els alumnes. Podeu veure el PDF accedint al enllaç de sota.

ProjecteCuritiba

No només vam pensar de manera global sobre el canvi climàtic; també vam actuar de manera local i participativa al nostre entorn immediat: el nostre barri i el parc de davant de l’escola.

Tambe disposem del video de la part de Curitiba vist desde l’altre cantó de la connexio.

Dialogo entre ciudades educadoras colocando a la INFANCIA de nuestro planeta en el centro para seguir proyectos conjuntos que han nacido con entusiasmo.

(25 de Març de 2022)

Visita de la delegació de Brasil – Curitiba a l’escola . La sostenibilitat en les Ciutats Educadores, construïnt ponts des d’escoles amb mirada comunitària per repensar el planeta davant la crisi climàtica.