JORNADES CULTURALS: ” EL MÓN RURAL”

Un any més han arribat les Jornades Culturals, aquesta vegada la nostra escola s’ha endinsat en la temàtica del “Món Rural”. Petits i grans han ampliat els seus coneixements sobre les característiques del món rural, els oficis que es desenvolupen, les eines del camp, els animals que hi viuen… Aquestes Jornades han estat molt especials ja que hem recuperat la normalitat de cursos anteriors a la pandèmia. Els infants de l’escola han realitzat diferents tallers barrejats entre els diferents nivells.

Els/les més petits de l’escola (P3, P4 i P5) han elaborat la seva pròpia compota de poma, han creat una maqueta del món rural i han dissenyat unes màscares relacionades amb la granja ben xules!! L’alumnat de primària ha dissenyat un Land Art amb materials de la natura, han creat una maqueta del món rural i han fet un teler amb llana.

El dilluns 13, vam donar el tret de sortida a les Jornades Culturals amb un taller molt especial. Tots els/les alumnes van elaborar el seu estima-ocells. Aquest estima-ocells és un projecte iniciat al poble de Vallbona de les Monges en el que moltes famílies han creat el seu propi estima-ocells gegant. Tots els materials que han fet servir són naturals i estan fets a mà per la gent que hi viu al poble. L’objectiu d’aquest projecte és preservar els ocells de la zona perquè trobin un lloc on dormir i alimentar-se.

I així de divertits i bonics ens han quedat :

Estimaocells Infantil

Estimaocells Cicle Inicial

Estimaocells Cicle Mitjà

Estimaocells Cicle Superior

Arriba el dimarts i l’equip d’infantil amb els infants s’endinsa en el món de la Granja. Hem fet una maqueta sobre els animals de la granja, hem vist contes, jocs i cançons relacionats amb la granja i també hem fet compota de poma boníssima!

Mireu , mireu amb molta il·lusió construïm la nostra maqueta i l’hem posat palla de veritat.

Per acabar , també ens hem fet unes màscares molt divertides relacionades amb la granja !.

Els nens i nenes de Primària hem continuat la setmana fent maquetes de la granja, hem après  a crear un teler i hem dissenyat un Land ART amb elements de la natura. Us deixem un recull de com hem treballat.

Taller Maquetes

Taller Teler

Taller Land ART

De dimarts a dijous a la tarda les famílies ens han organitzat diferents tallers per conèixer més coses del mon rural, hem après a fer bossetes aromàtiques, hem après a plantar maduixes o plantes aromàtiques, hem escoltat contes relacionats amb el món rural… .

Mireu els tallers que hem fet tot junts.

Tallers  Ed. Infantil       P3      P4        P5

Tallers Ed. Primària     1r     2n       3r     4t           6è

EXPOSICIÓ JORNADES CULTURALS

Ens ha agradat molt aprendre sobre el Món Rural !