Màgic d’Oz – La pel·lícula

Aquests dilluns i dimarts hem fet dues sessions de cinema per tal de veure la pel·lícula del Màgic d’Oz. Aquesta és una producció de Metro Goldwyn-Mayer de l’any 1939. Feu nombres! Si n’és d’antiga! Però ha agradat i hem pogut veure que hi surten coses que no surten a la història original i a l’inversa. La protagonísta és una joveníssima Judy Garland. Va guanyar 2 Òscars. Un a millor cançó original per “Somewhere over the rainbow” de la qual s’han fet normbroses versions al llarg de la història. Una seria aquesta d’IZ, o aquesta d’Eric Clapton (feu click a l’enllaç). Gaudiu-les.

Podeu veure algunes fotos de la sessió de cinema fent clic sobre la imatge.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI

La setmana del 12 al 16 de juny tota l’escola vam dur a terme el projecte interdisciplinari sobre la Festa Major. Vam començar amb el pregó que va donar el tret de sortida a les activitats típiques d’aquesta setmana de festa. Vam poder fer tallers de castells, guarnir balcons, sardanes i balls típics, cucanyes, batucada i contacontes amb pintacares. A més a més, també vam preparar un concurs de pintura ràpida, un escala en HI-FI per classes i un vermut de Festa Major amb DJ. Vam gaudir de totes les activitats i va resultar una setmana diferent i molt enriquidora.

Si voleu veure fotos del que vam anar fent i vídeos de l’escala en HI-FI cliqueu sobre la imatge.

L’ALUMNAT DE 3r ENTREVISTA A L’ALCALDESSA

En motiu del treball de coneixement de l’ajuntament i les eleccions municipals, l’alumnat de 3r vam fer una visita a l’Ajuntament i vam poder traslladar a la reescollida alcaldessa un seguit de preguntes relacionades amb la seva tasca de servei públic que fa.

Aquesta visita ha estat el punt final al projecte que hem fet les últimes setmanes aprofitant que hi havia les eleccions municipals. Ara sí, a 3r estem preparats per respondre la pregunta amb que vam començar: t’agradaria ser alcaldessa?

CLIQUEU DAMUNT L’ESCUT PER VEURE FOTOS

Fem un Graffiti

Com a tancament del treball sobre muralisme i posteriorment a l’excursió a Penelles, avui hem fet un graffiti col·lectiu. Aquest graffiti el tallarem i amb ell construirem una carpeta de plàstica ben xula perquè a final de curs rebreu els nostres treballs de Visual i Plàstica a dins.

School activities

 

CANTATA 3r

El passat 5 de maig els alumnes de 3r van participar a la tradicional cantata del pla d’Urgell. Aquest any la vam fer a Linyola. Un espectacle molt bonic juntament amb el director Pep Mindan i  l’orquestra de l’escola de música de Mollerussa. Durant molts… Llegeix més»

Sortida a Penelles – Comunitat de Petits

El divendres vam visitar Penelles. Prèviament a la visita vam estar treballant el muralisme a l’aula des de diferents idees i moments històrics. Un dels artistes que hem conegut una miqueta és Banksy. Un artista amb moltes obres arreu del món però “sense rostre” ja que ningú sap qui és realment. Algunes de les activitats que vam fer allà van ser: llegir el conte de la Caseta de Xocolata davant el mural de la Roser Capdevila, observar el mural de Valentí Gubianas que és un muralista i il·lustrador que ha vistat la nostra escola enguany, parlar sobre l’escultura de l’Ànec estabint característiques i diferències amb el tipus “mural”, imaginar conjuntament diàlegs i històries dels personatges que apareixen als murals, comptar amb pedretes tots els ocells que apareixen a cada mural… En vam comptabilitzar 26 d’ocells i segurament ens en vam deixar! Finalment, vam dinar i jugar a la zona esportiva de la població i just abans de marxar vam visitar la “Casa Monstre”. Que divertit tot plegat!

El Màgic d’Oz, llegit!

Fa uns dies vam acabar la lectura del llibre del Màgic d’Oz. Aquesta lectura per capítols ha estat el fil conductor dels nostres treballs de visual i plàstica dels divendres per la tarda. A final de curs rebreu el Lapbook amb tot aquest treball minuciós, significatiu i imaginari. Als passadissos del nostre edifici hem anat construint progressivament uns murals amb imatges de cada capítol, un resum del capítol i altres treballs artístics que hi hem anat relacionant com: el cervell, el cor, les roselles mortals, el camí de rajoles grogues, la bruixa de l’oest, el Kalidah o el capell d’or. Durant la primera i segona setmana de juny veurem en espais de 25-30 minuts la pel·lícula original del 1939! I llavors compararem la història escrita amb la cinematogràfica… Hi veuran les diferències? Segur que sí, perquè la història ha calat en les ments i en els cors.

Us deixem un tastet de les imatges de l’interior:

Picasso i el Cos

PABLO PICASSO ÉS L’ART DEL SEGLE XX. La seva extensa obra pictòrica i també escultòrica va passar per moltes i diferenciades etapes. Des del realisme, al cubisme i fins l’expressionisme. Creant un estil propi. Pel mig hi ha una etapa anomenada “gigantisme” gairebé desconeguda però també interessant. Amb l’alumnat hem relacionat el seu art amb el coneixement del propi cos. Per exemple ho hem fet amb l’observació de com representava i dibuixava els ulls i amb el coneixement dels nostres ulls per dins i per fora. També hem relacionat les etapes de la vida (infància, adolescència…) amb les persones representades en els seus quadres més realistes. L’art en general permet diverses interpretacions i ajuda a pensar i comprendre el món d’abans i el d’ara. Us volem agrair tots els llibres que ens heu fet arribar, ja que ens han estat molt útils tant per observar com per llegir, pensar…

Podeu veure algunes imatges del mural que hem escrit i fet a l’aula clicant sobre la imatge de la nostra biblioteca ART+PICASSO. Aquest mural actúa com a mapa conceptual de tot el que anem fent i aprenent.