Dibuixem i pintem un Bodegó (Cézanne)

Ens hem esforçat molt per dibuixar i pintar un bodegó. Amb els aliments que vau portar les primeres setmanes hem muntat un bodegó a l’aula inspirat en els de Cézanne. Ens hem hagut de fixar molt en la posició dels aliments i també amb quin està més endavant i quin més endarrera. Per als nens i nenes d’aquesta edat és difícil observar tant detalladament ja que tendeixen a dibuixar els elements aïllats, complerts i flotant en el full. Així doncs podeu entreveure la nostra gesta!

El dibuix és un recurs que ajuda molt a estructurar i organitzar la ment dels nens. També els ajuda a buscar solucions gràfiques i sintetitzar donada la complexitat de la realitat que observen.

Us animem a que mireu amb ells al vostre entorn i dibuixeu. Com podeu veure en són ben capaços!

Per veure les fotografies del treball dels vostres fills i filles feu clic sobre la fotografia.

Brownie amb toc de taronja

Teniu gana? Aquesta setmana hem fet un brownie de xocolata boníssim. Hem après paraules noves i hem descobert una “nova” forma de cocció que encara no coneixíem: el bany maria.

Mireu, mireu…

Ah!, i també teniu fotografies del mural del Projecte que estem construint a l’aula. És una mena d’esquema que ens serveix per recollir el que anem aprenent, per escriure de forma significativa i per visualitzar allò que anem treballant durant el camí.

 

Taller d’Experimentació: AIRE (2a part)

La setmana passada vam parlar amb l’alumnat de les característiques de l’aire (transparència, moviment…) i vam fer palesa la seva “existència” amb l’experiment de la botella i el globus. Aquesta setmana hem continuat amb l’experimentació entorn a aquest element. La Dra. Sap Ciència ens ha portat palletes, ventalls i secadors de cabell. Amb aquests hem experimentat la intensitat i força de l’aire i també la possiblilitat de dirigir-lo al nostre interès segons si utilitzavem la palleta o un altra eina.

Amb diferents objectes (boles de paper, esferes de porexpan, esferes de plàstics pesants, taps de suro, peces d’encaixos…) hem intentat establir raonaments que expliquen perquè un cos es mou o no amb la palleta, amb el secador, etc. A vegades no ha estat fàcil atribuir característiques com el pes o la posició al moviment o estatisme d’aquest cossos, però, poc a poc, dialogant, observant i pensat anem construint entre tots aquest coneixements i idees que ens ajudaran a entendre poc a poc situacions més complexes que se’ns vagin presentant.

Si voleu fer una ullada, cliqueu sobre la imatge i veureu fotografies dels diferents moments apresos i viscuts.

Cuinem compota i samfaina

Aquesta setmana a I5 hem fet dues receptes senzilles amb el menjar que vau portar (pebrots, albergínies, patates, pomes i peres). Els nens i nenes han gaudit d’allò més rentant, tallant… i sobretot menjant. En l’elaboració de les receptes a banda de parlar de característiques dels aliments, de la seva olor, duresa, color… també expliquem i aprenem de quines maneres podem cuinar-los (bullir, fregir, vapor…). En les fotografies podreu veure la compota (bullir) de poma i pera, la samfaina (fregir) d’albergina, pebrot i tomàquet. També hem menjat avui patates al vapor (tot i que no n’hem fet fotografies). Com podreu veure també estem escrivint algunes de les receptes en el mural d’aula de manera que treballem l’escriptura de forma significativa.

 

Things about me

Hello families!
The kids from 3rd course did an activity to practice the speaking in english language. They have brung a box or a bag with some objects and photos which talk about them: their favourite sports, food, hobbies, and maybe some things that they don’t… Llegeix més»

Tallers d’Experimentació Internivell

Famílies,

El passat dimarts vam iniciar els tallers d’experiments científics i els nens i nenes van conèixer la DRA. SAP CIÈNCIA. Cada dimarts a la tarda, ella ens portarà materials per pensar, fer i desfer. Amb aquest treball iniciem l’alumnat en el pensament científic i lògic. En les properes setmanes descobrirem aspectes i caractrístiques de l’element AIRE.

Si cliqueu sobre la imatge prodreu veure algunes fotografies del treball de pensament que vam fer a través de la botella d’aigua i el globus (formulació d’hipòtesis), comprovació/experimentació, revisió d’hipòtesis i conclusions finals.

Comencem el Projecte CUINART

Estem coneixent l’artista Arcimboldo. Feia pintures de rostres (tors) composant-los amb fruites, verdures i elements naturals com flors. Hem començat treballant els conceptes imatge frontal i imatge perfil.

Posteriorment amb plantes de l’hort i els aliments que heu aportat hem fet les nostres creacions “arcimbolesques”. Evidentment, hem repassat com es diu cada fruita/verdura/planta i ens hem disposat a treballar… Què divertit ha estat! Mireu, mireu… (Clicant sobre la imatge podreu veure la resta de fotos del treball).

Estigueu atents i atentes perquè la setmana que ve ja comencem a cuinaaaaar!!!