SETMANA DEL CENTENARI DEL NAIXEMENT DE LA GLORIA FUERTES

Des de l’àrea de llengua Castellana, hem realitzat un conjunt d’activitats relacionades amb l’escriptora Gloria Fuertes per commemorar el centenari del seu naixement.

Han participat tots els alumnes d’Educació Primària i s’han realitzat tasques en grupals i intercicles.

En la primera sessió es va fer una recerca d’informació per conèixer una mica més a Gloria Fuertes. Vam buscar la seva biografia i vam descobrir moltes curiositats sobre l’autora.

Cicle Inicial ha escoltat i après els poemes musicats “Un globo, dos globos, tres globos” i “ La cometa blanca”, molt populars a la dècada dels vuitanta, gràcies en part a la difusió que se’n fer als programes infantils de televisió.

Al Cicle Mitjà s’ha realitzat un recital de poemes extrets del llibre Diccionario estrafalario. Per  parelles, cada “padrí” amb el seu “fillol” han recitat les “definicions-poemes” amb l’objectiu que els companys esbrinessin la paraula descrita.

Al Cicle Superior s’han fet parelles i trios formats per alumnes de cada classe i han recitat uns poemes molt divertits del llibre 365 días con los animales de Gloria Fuertes .

L’activitat que ha servit per relacionar tots els alumnes de l’escola ha estat la lectura i visualització de textos. Alumnes de diferents nivells han llegit els poemes “Cómo de dibuja un paisaje”, “Cómo dibujar un payaso”, “Cómo se dibuja un niño”, “Cómo se dibuja una bruja”, “Cómo se dibuja un indio” y “Cómo se dibuja un castillo” als sis grups de Primària. Els nens han hagut de visualitzar i dibuixar l’element descrit.

Ha estat una setmana molt motivadora i profitosa, ja que ens ha ofert la possibilitat de treballar la vessant més literària de l’àrea de llengua castellana.