Projecte educatiu

MISSIÓ:

La nostra escola és una escola petita, acollidora, de tracte personalitzat, on els nostres alumnes són el més important.

Una escola integrada en el barri, de llarga trajectòria educativa que respon  als canvis tecnològics i  multiculturals que defineixen Barcelona.
Amb un Equip educatiu implicat en un Projecte on l’alumne és el protagonista. Mestres que acompanyen i vetllen per un bon nivell d’assoliment curricular, i alhora tenen cura del creixement afectiu i personal dels infants.
En aquest Projecte donem cabuda a les famílies, escoltant-les,  potenciant la seva participació i assessorant-les en l’itinerari escolar dels seus fills i filles.
L’Arc de Sant Martí és  un centre  compromès en el triomf  acadèmic i personal del seus alumnes.

VALORS:

• El respecte i la  tolerància.
  • El foment d’hàbits personals, socials i cívics.
  • L’ afavoriment de   l’autoestima i de l’autoaprenentatge.
  • Els Aprenentatges significatius i competencials.
  • L’ús de les noves tecnologies.
  • El desenvolupament de totes i cadascuna de les intel·ligències múltiples.
  • La col·laboració i el treball cooperatiu.
  • L’ equitat i la resiliència.

VISIÓ:

• Garantir la igualtat d’oportunitats  en el nostre marc educatiu, fomentant la igualtat en l’accés, als processos educatius i als resultats educatius, a partir de l’atenció a la diversitat ( dins i fora de l’escola).
  • Proporcionar recursos emocionals per fer front a l’adversitat i la frustració, donant valor a l’esforç i la perseverança per esdevenir persones amb valors i resiliència. La nostra escola és una xarxa d’acompanyament pels nens i nenes i per a  les famílies.

PROJECTES I ACTIVITATS DEL CENTRE:

• Escola sostenible i saludable:
    • Hort urbà escolar; Punt Verd Mòbil Escolar; Apilo.
    • Pla de consum de fruita; Pla de consum de llet; Projecte Créixer més sans (Educació Primària).
  • Noves tecnologies:
    • Programació i robòtica.
    • Google for education
  • Llengua anglesa i ciències:
    • AICLE.
    • Connectem.
    • Inspira Steam.
  • Ensenyaments artístics:
    • La fàbrica de colors.
    • Cantània.
    • Dansa Ara.
    • Temps d’art.
  • Ensenyaments esportius:
    • Programa Jo nedo.
    • Activitats PAE.
  • Entorn i Xarxa Educativa:
    • Barris de cine.
    • Ràdio Maconda escolar.
    • Guàrdia Urbana.
    • Comerç a les escoles.
    • Biblioteca Gabriel García Márquez.

COL·LABORACIÓ AMB ALTRES CENTRES:

• Institut Salvador Seguí.
  • Institut Bernat Metge.
  • Llar d’Infants La Verneda.

PROJECTE EDUCATIU DE L’ESCOLA L’ARC DE SANT MARTÍ